Gangsta Nerd: the linkfest!


spooky

Δεν υπάρχει τίποτα πιο ανακουφιστικό και παρήγορο για έναν ταλαίπωρο υποψήφιο διδάχτορα απ’ το να ακούει ατάκες του στυλ “originality is highly overrated.” Όταν μάλιστα τυχαίνει να παρακολουθήσει και ολόκληρη διάλεξη πάνω στο θέμα, το φιξ μπορεί να τον κρατήσει όρθιο για μέρες. Κάτι τέτοιο ήταν το αποψινό φρενήρες πολυμεσικό κολάζ του Paul Miller, κατά κόσμον DJ Spooky, That Subliminal Kid, στο Σαν Φρανσίσκο.
 
Η κεντρική ιδέα της “διάλεξης” – την οποία αναπτύσσει και στο Rhythm Science – ήταν ότι στα σύνορα της χιπ-χοπ και της ηλεκτρονικής μουσικής ανθίζει η πρώτη avant-garde του 21ου αιώνα. Ότι η δημιουργική ανακύκλωση και το διαρκές ομάζ σε προϋπάρχοντα πολιτισμικά fragments αποτελούν τη γνησιότερη έκφραση της σημερινής μας κατάστασης: κατακερματισμός, δικτύωση, διαμεσολάβηση – συνθήκες που κάνουν αυτή την avant-garde περισσότερο πολυσυλλεκτική, δημοκρατικότερη και πιο εξωστρεφή από τις προηγούμενες. Δεν υπάρχει κάτι ιδιαίτερα καινούριο σ’ αυτή τη διαπίστωση, όπως δεν υπήρχε κάτι νέο στις συχνές αναφορές του στα θέματα copyright και την αξία του Creative Commons. (Μου έκανε εντύπωση η απουσία του Larry Lessig απ’ το ακροατήριο. Ο Spooky, ο γείτονας DJ Shadow και το συνάφι τους είναι σαφώς καλύτεροι πρεσβευτές της ιδέας του Free Culture από τον αγαπημένο του Καθηγητή, Jeff Tweedy).
 
Όταν η τέχνη επαναπροσδιορίζεται ως δημιουργική ανακύκλωση, η δουλειά του θεωρητικού είναι πλέον η αρχαιολογία των συστατικών του παρόντος. Μ’ αυτήν έπαιξε ο Miller, σ’ένα φρέσκο hit & miss, γεμάτο ήχους, εικόνες και νόστιμα sound bites: η χρονοφωτογραφία του Marey, η εμπειρία του σιδηροδρομικού ταξιδιού, οι σκέψεις του Βάλτερ Μπένιαμιν για την τέχνη στην εποχή της βιομηχανικής αναπαραγωγής, τα φανάρια και η χορογραφία της μεγαλούπολης, το Crystal Palace και οι ουρανοξύστες, τα αντικείμενα του Duchamp, το cut-up του Burroughs και η αυτοανακύκλωση του Warhol, η ποίηση του Αμίρι Μπαράκα και ο μινιμαλισμός του Michael Nyman, το fan fiction, το πρόσωπο του Μάικλ Τζάκσον, ο απίθανος Joe Wecker των Don’t Eat Pete (μελοποίησε το DeCSS του Jon Johansen – το FBI δεν το θεώρησε τέχνη), ο Edo Wilkins, οι Negativland και ο DJ Danger Mouse.
 
Έκανε ρεμίξ τον Γκαίτε – “music is liquid architecture” – και
με τη βοήθεια ενός καταπληκτικού multimedia κομματιού βρήκε μια χρήση για τα φανταστικά κτίρια του Lynn και του Eisenman. Εξήγησε το παρατσούκλι του – Spooky γιατί το DJing είναι μια έκφραση του φροϋδικού Unheimliche και That Subliminal Kid από το Nova Express του Burroughs -, αυτοσαρκάστηκε – ο τίτλος του ποστ είναι δικός του -, αυτοσυνεχάρη και μοίρασε κι ένα mix με τίτλο Rhythm Science in da XXI – δουλειά που δε θα μπορούσε ποτέ να αξιοποιήσει εμπορικά. (Ένα sample εδώ)
 
Και την επομένη παρουσίασε ένα εφιαλτικό ρεμίξ του θρυλικού Birth of a Nation του D.W. Griffith – η πρώτη υπερπαραγωγή στην ιστορία του κινηματογράφου, η πρώτη ταινία που παίχτηκε στο Λευκό Οίκο και η πιο ξεδιάντροπη αγιογραφία της Κου Κλουξ Κλαν. Οι φυσαρμόνικες των μπλούζμεν ακούγονταν σαν ουρλιαχτά, το σέπια του φιλμ κοκκίνιζε όποτε εμφανιζόταν το ιππικό της Κλαν κι οι τίτλοι του Griffith επαναλαμβάνονταν σαν τα talking points του Bill O’ Reilly. Το Re-Birth of a Nation διαβάζεται και ως αρχαιολογία του Fox News kamagra uk.



6 σχόλια


1
Από: kukuzelis

Να παρατηρήσω ότι ο D.J.Spooky είναι μέγας φαν του Iannis Xenakis ( “I like to think of him as the Lee Scratch Perry of classical music” ). Έχει κάνει και δίσκο.

25 March, 2005 στις 9:20 am
2
Από: Tassos

Χμμμ, αν και ως διδάχτορας μπορώ να επιβεβαιώσω ότι originality is highly overrated, δεν μπορώ να μην προσθέσω ότι κατά τη γνώμη μου DJ Spooky is also overrated 🙂

Είχα παρακολουθήσει μια ομιλία του πέρσι την άνοιξη στο IDEAS festival στο εξωτικό Bloomington, IN και έφυγα άκρως εντυπωσιασμένος από την καλειδοσκοπική extravaganza (MAX/MSP based?) – από την οποία θα παραθέσω και screenshots στο άμεσο μέλλον – αλλά το narrative του συμπαθούς Paul Miller άγγιζε τα όρια της φλυαρίας. Σας μοίρασε και σας τα CD με ένα urban mix και τα αυτοκόλλητα με τη γάτα;

26 March, 2005 στις 6:01 pm
3
Από: Tassos

For your viewing pleasure! Ζορζίνιο, I’m waiting to be one-upped 🙂

27 March, 2005 στις 3:08 pm
4
Από: Yorgos

Nτοτόρε δεν κατάφερα να μπάσω camcorder στο Yerba Buena οπότε δύσκολο να γίνεις one-upped =) Μόνο η Δήμητρα (που είμαι βέβαιος ότι παίζει σφαλιάρες με το Spooky τα καλοκαίρια στο Leuk-Stadt) μπορεί να βρει ολόκληρο το quicktime του Rebirth.

Kuk thanks for the heads up. Με τέτοια έφεση στο self-promotion, μου κάνει εντύπωση που δεν ανέφερε τη συνεργασία με τον Ξενάκη.

28 March, 2005 στις 1:51 am
5
Από: missBloom

pantws, overrated or no, o dj Spooky tha parousiasei to Re-birth of a Nation, stis 24/05/05 sto Hrwdeio (!) . This is Ellhniko Festival on dope. See you there freaks!

15 April, 2005 στις 5:26 am
6
Από: Yorgos

Σμπερεκουάκ! Υποθέτω η πρώτη φορά που πρωταγωνιστής σε συναυλία στο Ηρώδειο θα είναι ένα powerbook. Να πάτε, να πάτε. Και δείτε και το ορίτζιναλ, αν το βρείτε κάπου.

15 April, 2005 στις 11:54 am