Στην Πυρά!


Μπονσουάρ φίλες μου και φίλοι. Πνιγμένη στη μελαγχολία με έφερε πίσω στο Φορογιόρ η έκτακτη πτήσις της Ατλαντίκ από την Κοτ Ντ΄Αζυρ σήμερα το πρωί. Γκραντ μεντιοκριτέ το φετινό φεστιβάλ. Αλλά ο αντισπανσάμπλ κόλαφος μπορεί να περιμένει. Διότι, δόξα τω Θεώ της ημετέρας Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, αι τέχναι ευδοκιμούν ακόμη πίσω στην πατρίδα.

Θυμάστε εκείνο τον Ιωακειμίδη, τον προβοκάτορα τεχνοκριτικό, που προ διετίας είχε σερβίρει τη μαθητιώσα νεολαία μας το πορνό του βέβηλου του Ντε Κορντιέ, ως τάχαμου μοντέρνα τέχνη; Που ανθέστη ο Ζωρζ ο Καρατζαφέρης, ωσάν Ζαν ντ’ Αρκ των ιδεωδών της Αναγεννήσεως, αλλά πέσανε να τον φάνε οι γκαλερίστες και οι καιροσκόποι; Το μίασμα τότε απεκαθηλώθη, αλλά η δυσοσμία παρέμεινε, χάρις στα σκουξίματα περί ελευθερίας της τέχνης, λογοκρισίες και άλλα κουραφέξαλα.

Τι χαρά λοιπόν που διαβάζω στη σημερινή Ελευθεροτυπία ότι η δικαιοσύνη της τεχνομήτωρος είναι αποφασισμένη να ανακόψει την κατρακύλα προς το βόρβορο. Το κατηγορητήριο, συντεταγμένο από την εισαγγελέα Πρωτοδικών, κυρία Βασιλική Λένη – και σαν-ντουτ υπαγορευμένο από το άγρυπνο πνέυμα του Ερνστ Γκόμπριχ – αποτελεί συγκλονιστική κραυγή απελπισίας για το πρεντικαμέντο του παγκόσμιου αισθητικού προζέ. Αντιγράφω υποκλινόμενη:

Προς τον σκοπό δημόσιας έκθεσης εισήγαγε στο Ελληνικό κράτος, κατείχε και ενεφάνισε ζωγραφία και την μεταχειρίσθηκε ως μέσον δημοσιότητας και δημόσιας έκθεσης, για να εμφανίσει άσεμνο πίνακα ζωγραφικής, ο οποίος, σύμφωνα με το κοινό αίσθημα, προσβάλλει την αιδώ καίτοι ήταν δήθεν έργο τέχνης καθ’ ότι δεν ανήκε στην πολιτιστική δημιουργία της ανθρωπότητος και δεν συμβάλλει στην προώθηση της ανθρώπινης γνώσης και ευπρέπειας με το περιεχόμενό του.

Ειδικότερα, όντας ιστορικός τέχνης, ενεφάνισε και εξέθεσε σε δημόσια έκθεση και δη στον χώρο της Σχολής Καλών Τεχνών, στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, ένα ζωγραφικό πίνακα άσεμνο και κατάπτυστο ενός Βέλγου καλλιτέχνη, που παρίστανε ένα πέος σε πλήρη στύση και έναν σταυρό, που περιχύνεται από το εξακοντιζόμενο σπερματικό του υγρό, ενώ στη βάση του ανωτέρω πίνακα είναι μία μορφή, προφανώς του Χριστού, καλυμμένη με ένα ημιδιαφανές ύφασμα, και έχει τον προσβλητικό της αιδούς και ανθρώπινης ευπρέπειας τίτλο «Πότισέ με»! Είναι δε ο ανωτέρω άσεμνος πίνακας δημιουργία διεστραμμένης καλλιτεχνικής διανόησης, που προσβάλλει σαφώς την ανθρώπινη αιδώ.



9 σχόλια


1

Μην ανησυχείς, έχουμε επανορθώσει σε διεθνές prestige με τη Eurovision.

24 May, 2005 στις 12:54 pm
2
Από: stav

Πότισε με?! Πολύ ευφάνταστος ο καλλιτέχνης,
αναρωτιέμαι τί ήθελε να περάσει με αυτό του το έργο.
Που λέτε κ. Δήμητρα εμείς, στην απο’δώ πλευρά του
Ατλαντικού, διανύουμε μια περίοδο καλλιτεχνικής
ανάτασης και αποκόλλησης από τα στερεότυπα.
Αλλά και εδώ υπάρχουν αρτηριοσκληρωμένοι που δεν
καταλαβαίνουν από ανατρεπτικά μηνύματα, από
μηνύματα που στόχο έχουν να αφυπνίσουν, να δείξουν
στο λαό ότι δεν υπάρχουν στεγανά στην τέχνη. Έτσι η
διαφήμιση που γύρισε η Paris, για τα ταχυφαγεία Carl’s
Jr., δεν μπορεί να παιχτεί στην TV διότι χαρακτηρίστηκε
πορνογραφικό υλικό! Άκουσον, άκουσον, εγώ προσωπικά
πιστεύω ότι η ερμηνεία της στη συγκεκριμένη διαφήμιση
είναι breathtaking, δε θα μπορούσα να φανταστώ άλλη
γυναίκα να προσεγγίζει έτσι πειστικά (και πιεστικά) το
ρόλο, η κοπέλα είναι natural talent στο συγκεκριμένο
είδος (δεν υπάρχει ίχνος ειρωνείας εδώ, I mean it). Αφού
να φανατστείτε κ. Δήμητρα μου, οι servers του Carl’s Jr site κράσαραν όταν ανέβηκε η διαφήμιση, τόσο πολύ
διψάει ο λαός για ειλικρίνεια και unpretentiousness στην τέχνη! Επειδή ξέρω ότι εσείς και οι αναγνώστες σας εκτιμάτε τέτοια πονήματα σας παραθέτω και το URL (http://www.spicyparis.com/paris.html), τίτλος του spot “Θέλει η πουτάνα να κρυφτεί κι η χαρά δεν την αφήνει” (ελπίζω η χατζάρα της λογοκρισίας να μη μου πετσοκόψει το comment :D)

24 May, 2005 στις 2:20 pm
3
Από: ornio

Και μη νομισει ο Ιωακειμιδης οτι θα τελειωσει με μια δικη.
Θα λαλησει απ τις μηνυσεις.
Θα απολογηθει για το εργο του Θαναση Τοτσικα που γαμουσε το καρπουζι και που με προσβαλει μονο που το αναφερω.
Σιγα την τεχνη ρε φιλε. Στο χωριο του Β.Βενιζελου γαμουσαν γιδες που ειναι και ζωικο βασιλειο και δεν εγινε
πινακας.
Η εκθεση της ντροπης εχει ακομα αναρτημενο σαιτ (με εξοδα του δημοσιου) http://www.outlook.gr
Διαβαστε τις δηλωσεις του αντιχριστου Ιωακειμιδη.

24 May, 2005 στις 10:16 pm
4
Από: D.

Permettez moi une question un peu hors de de propos.
Αγαπητή Δήμητρα..είσαι πράγματι στις Φερόες νήσους (!!!) και εάν ναι…τι κάνεις εκεί απάνου;!
(s’evanouit)
(ήθελα από καιρό να ρωτήσω αλλά δεν μου το επέτρεπαν τa bugs στο σύστημα σχολίων…)

25 May, 2005 στις 1:39 am
5
Από: Dimitra

Αντιγράφω από το παλιόχαρτο που υπέγραψα τον περασμένο Νοέμβριο με το Ριάλιτι Τέηπ:

“3. Υποχρεούμαι να απαντώ, εν ευθέτω χρόνω, σε όλα τα σχόλια αναγνωστών, ακόμα και σε αυτά που με πάσα επιείκεια θα κατέτασσα στην κατηγορία της Ινανιτέ Ινεξκυζάμπλ.”

Φυσικά δεν αναφέρομαι σε σένα όρνιο. Χαίρομαι που βρήκα μια αδελφή ψυχή. Θα έχω τη σκέψη σου απόψε το βράδι, που θα κάψουμε τα άπαντα του Καρτεσίου σε ειδική τελετή του τοπικού συλλόγου Σβεντεμποργκιανιστών.

Σταβ… σε ευχαριστώ για το λινκ. Προγραμματίζω να το επισκεφθώ αύριο το απόγευμα. Έχω ζήσει από κοντά τη συντριβή των αγνών χορηγών της τέχνης, όταν βλέπουν τα έργα που στήριξαν να απορρίπτονται χωρίς λόγο και αιτία από το γνωστό ιερατείο. Συμπάσχω λοιπόν με τον Καρλ Ζούνιορ. Δε γνωρίζω την τέχνη της Παρί Ιλτόν, αλλά το όνομά της και μόνο με προκαταλαμβάνει ευμενώς.

Δημήτρη… Έτρεχα στα διάφορα παραφεστιβαλικά το Σάββατο το βράδι και δεν είδα το διαγωνισμό να μοιραστώ τη χαρά σας. Ντομάζ.

Ντι… αν είχες τη λισάνς ποετίκ να επιλέξεις μυθιστορηματικούς τόπους διαμονής δε θα πήγαινες για κάτι πιο πιπεράτο από την Κλακσβίκη; (Αν όχι, θέλω να σου γνωρίσω τη Λέιλα). Το Φορογιόρ είναι ένας μόνο σταθμός στη συναρπαστική καριέρα μου. Μόλις ολοκληρωθούν τα γυρίσματα (ή μόλις εξαντληθεί η υποτροφία της Σινεματέκ του Σααρμπρύκεν) θα αναχωρήσω. Διόλου απίθανο του χρόνου το Γενάρη να σας γράφω από το Φέρμπανκς της Αλάσκας.

25 May, 2005 στις 5:11 pm
6
Από: ornio

Θα συμφωνούσα να κάψετε εναν Ηλία Ζαμπόυνη σκληρό εξώφυλλο. Αν δεν με απατά η μνήμη μου ο Β.Βενιζέλος παρενέβη προσωπικά για την αποκαθήλωση του έργου,αν εδώ ανιχνεύσατε ενα λογικό κενό.
Πάντως ο Ιωακειμίδης δεν το κατέβασε μόνος του.

25 May, 2005 στις 10:09 pm
7
Από: D.

Δήμητρα:
Μαλγκρέ λε φε κε ζε ρεστ εν πε κονφοντύ…..
Ας πούμε ότι η απορία μου λύθηκε… :S

(Νταν λ’υνιβέρ ντε λα μπλογκερί ,λα βεριτέ ε τουζουρ
εν πε φλού)

26 May, 2005 στις 6:01 am
8
Από: Dimitra

Ντι… Κονφοντύ; Κι εγώ που νόμιζα ότι απήντησα με σαφήνεια και πανάς. Λα βεριτέ ν’ε κ’υν μεταφόρ σεκ, πριβέ ντε σα φορς σενσυέλ!

Όρνιο.. συπέρμπ! Ένα Χρήστο Ζαμπούνη εννοείτε. Αυτόν τον είχαμε κάψει πρόπερσι το καλοκαίρι στη Λούτσα. Ο φίλος μου ο Αρτέμης, ζεμραπέλ, είχε σβήσει τη φωτιά κατουρώντας και απαγγέλλοντας Ριμπό.

27 May, 2005 στις 2:53 pm
9
Από: ornio

Ζωντανή σουρεάλ εικόνα,σαν ν’ακούω τον ήχο της φωτιάς και της απότομης ψύξης στ’αποκαίδια.
Μου θυμίζει που κατουρούσαμε στην προβλήτα ολοι μιά σειρά, οι φίλοι,ποιός θα το στείλει πιο μακριά στο νερό.
Αν ξέφευγε καμιά πορδή,έπρεπε να πεις :

-Μεσσσ’το κράτος πούχουμε!

Χρήστος είναι,τι σκεφτόμουν οταν έγραφα,τον Psinakis?

28 May, 2005 στις 8:42 am