iPhone [upd x2]


Στο κορυφαίο, ίσως, MacWorld Keynote της καριέρας του, ο Steve Jobs παρουσίασε ένα gadget που φαίνεται να ξεπερνάει, για μια φορά, ακόμα και τα πιο τρελά όνειρα των rumor mills.

[Ενημέρωση – 10/01]: Το iPhone συνδυάζει iPod νέας γενιάς με smartphone, καινοτομεί – ως συνήθως – στον τομέα του user interface, λανσάροντας ένα εντυπωσιακό σύστημα αφής, και υπόσχεται μια πλατφόρμα μεγάλων δυνατοτήτων, βασισμένη στο Mac OS X. Με αυτό η Apple επιχειρεί να πουλήσει την ιδέα της φορητής ψηφιακής πολυσυσκευής στο ευρύ κοινό.

Τα δυνατά σημεία του:

  • Η απουσία κουμπιών επιτρέπει τη δημιουργία του καλύτερου δυνατού user interface για την κάθε εφαρμογή (δίνοντας περισσότερη οθόνη σε εκείνες που την χρειάζονται). Στη θέση τους ένα interface αφής που θυμίζει το εκπληκτικό demo του Jeff Han στο περσινό TED.
  • Πλήρες iPod 6ης γενιάς, με αξιοπρεπή οθόνη για video και πολύ σέξι πινελιές στο interface (μ’ αρέσει πολύ αυτό που έκαναν με το cover flow). Τα 8GB flash μνήμης είναι υπεραρκετά για τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας χρηστών iPod.
  • Internet software ποιότητας που δεν έχουμε ξαναδεί σε κινητό (safari, mail.app).
  • WiFi για γρήγορο Internet κοντά σε hotspots.
  • Πολύ ενδιαφέρον integration με υπηρεσίες της Google.
  • Το visual voicemail (που αν και στηρίζεται σε νέα υπηρεσία του παροχέα, διορθώνει ένα από τα πιο ενοχλητικά χαρακτηριστικά των σημερινών κινητών).
  • Το hardware: τα specs παραμένουν άγνωστα, αλλά η οθόνη και το τσιπάκι των γραφικών τουλάχιστον πρέπει να είναι πολύ μπροστά από οτιδήποτε έχουμε δει ως τώρα σε κινητό τηλέφωνο.

Το iPhone παραμένει για την ώρα μια υπόσχεση. Για διάφορους λόγους (που υποπτεύομαι ότι δεν έχουν μόνο να κάνουν με τη διαδικασία της έγκρισης από την αμερικανική επιτροπή τηλεπικοινωνιών) δε θα είναι διαθέσιμο πριν τον Ιούνιο στις ΗΠΑ, το τέλος του χρόνου στην Ευρώπη και τις αρχές του 2008 στην τεράστια ασιατική αγορά. Το γυάλινο κλουβι στο οποίο είναι κλεισμένο αυτές τις μέρες στο Moscone Center του Σαν Φρανσίσκο, διατηρεί το μυστήριο γύρω από το ερώτημα που θα κρίνει την εμπορική επιτυχία της συσκευής:

Αν το πατενταρισμένο multitouch interface (ειδικά το on-screen πληκτρολόγιο) δουλεύει τόσο καλά όσο ο Jobs ισχυρίζεται, το iPhone θα έχει τεράστια επιτυχία. Πλην των ανθρώπων της Apple, κανείς δεν ξέρει την απάντηση – ίσως μέσα στις προσεχείς μέρες να δούμε ένα review στους NY Times ή τη Wall Street Journal.

Οι λίγες για την ώρα επιφυλάξεις που έχουν ακουστεί για το iPhone αφορούν 4 πράγματα – όλα, νομίζω, μικρής σημασίας:

  1. Την αλμυρή τιμή του. Η 4GB έκδοση θα κοστίζει $500 με συμβόλαιο 2 χρόνων, η 8GB, $600. Αν και λίγο ψηλότερη από τα τελευταία high-end μοντέλα των Sony Ericsson και Nokia, η τιμή δεν είναι εξωπραγματική για μια συσκευή που προσφέρει λειτουργικότητα και interface που είναι για την ώρα εκτός συναγωνισμού. Και φυσικά θα πέσει μετά από λίγο καιρό. Φαίνεται ότι εδώ η Apple επιχειρεί να εφαρμόσει τη συνταγή του iPod: εδραίωση στην αγορά με ένα εξαιρετικά high-end, ακριβό μοντέλο, το οποίο δοκιμάζει τα νερά για κάτι πιο mainstream και προσιτό. Το πρώτο iPod κόστιζε $500.Σε κάνα χρόνο από σήμερα θα δούμε ένα iPhone nano στα $150-$200.
  2. Την αποκλειστική συνεργασία με τη Cingular. Αυτό είναι μια ιδιαιτερότητα της αμερικανικής αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Όταν το iPhone διασχίσει τον Ατλαντικό, η Apple θα αναγκαστεί να το πουλήσει ξεκλείδωτο. Δεν ξέρουμε τα ψιλά γράμματα της συμφωνίας με τη Cingular (που υποτίθεται ότι προβλέπει και συνεργασία σε επίπεδο R&D), αλλά υποθέτω ότι ο Jobs είχε – ή θα έχει σύντομα – αρκετό leverage ώστε να δώσει στον εαυτό του περισσότερες επιλογές σε εύθετο χρόνο.
  3. Τη μη υποστήριξη 3G. Για την ώρα το iPhone υποστηρίζει το ανώτερο WiFi όταν είναι κοντά σε κάποιο hotspot, και το EDGE, ένα μετριότατο σύστημα που η Cingular πλασάρει ως αντί-3G, “στο δρόμο”. Είναι προφανές ότι με το EDGE, τα εντυπωσιακά internet features του iPhone θα χάνουν πολύ. Κι εκεί, όμως, δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος για ανησυχία. Ο Jobs είπε ότι σύντομα θα δούμε και 3G iPhone (πιθανότατα αναφέρεται στο μοντέλο για την ευρωπαϊκή αγορά), αλλά νομίζω ότι στην Apple έχουν στο μυαλό τους την τεχνολογία που η Sprint-Nextel ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει μέχρι το τέλος του χρόνου σε Chicago και Washington και την οποία πλασάρει ως “4G” – το πολύ ενδιαφέρον WiMAX.
  4. Την αβεβαιότητα γύρω απ’ το αν η πλατφόρμα του iPhone, που τρέχει OS X, θα είναι ανοικτή σε 3rd party εφαμογές: αν θα δούμε, για παράδειγμα, σύντομα VOIP προγράμματα τύπου Skype να κανιβαλίζουν τα έσοδα της Cingular. Ο Jobs απέφυγε να το ξεκαθαρίσει και είναι πιθανό ότι στην Apple δεν έχουν ακόμα αποφασίσει. Πάντως το μερίδιο της αγοράς που θα απαιτήσει κάτι τέτοιο είναι μάλλον μικρό – πολύ περισσότερους νομίζω ενδιαφέρει η ασφάλεια, που ένα κλειστό σύστημα θα μπορεί ίσως να εγγυηθεί πιο εύκολα. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό είναι ότι η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στην Apple να ανοίξει το iPhone στην εξαιρετική κοινότητα ανεξάρτητων software developers για το OS X, αν και όποτε το επιλέξει.

*

Η αποκλειστική ενασχόληση του Jobs με consumer electronics προϊόντα σε ένα MacWorld keynote και η συμβολική αλλαγή ονόματος της εταιρίας (από Apple Computer, Inc. σε Apple, Inc) στο τέλος του χτεσινού σόου, ξαναζέσταναν τη θεωρία που θέλει την Apple να υποβαθμίζει το Mac χάριν του iPod οικοσυστήματος. Ο cosmix έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον σχετικό ποστ.

Δεν ξέρω σε τι μπορεί να συνίσταται η “υποβάθμιση”. Αν μιλάμε για μοιρασιά marketing resources, ίσως. Αν πρόκειται για κάτι πιο ουσιαστικό, δεν το πιστεύω. Κατ’ αρχήν, γιατί το mac division εξακολουθεί να φέρνει τα περισσότερα λεφτά στην εταιρία και δείχνει να έχει πάρει τα πάνω του μετά το εντυπωσιακά γρήγορο transition στην αρχιτεκτονική της Intel (ήδη, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, η Apple διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της στην αμερικανική αγορά φορητών). Κυρίως, όμως, γιατί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Apple σήμερα (έναντι και των νέων της ανταγωνιστών Nokia, Sony Ericsson, Samsung κλπ) είναι το OS X, που σύντομα μπορούμε να περιμένουμε ότι θα βρίσκεται στην καρδιά όλων των consumer electronics προϊόντων της. Με όλη τη γκρίνια για την απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο Mac OS X 10.5 “Leopard” στο χτεσινό keynote, ξεχνάμε ότι το εντυπωσιακό software του iPhone τρέχει πάνω στις τεχνολογίες του Leopard.

Η ‘υποβάθμιση’ του mac στο φετινό MWSF keynote ήταν νομίζω απλά μια απόφαση marketing – η παρουσίαση του νέου λειτουργικού και του iPhone στο ίδιο event θα αφαιρούσε από τη λάμψη και των δύο. Περιμένω ένα εξίσου προβεβλημένο Leopard special event προς το τέλος του μήνα, τις μέρες που το Windows Vista θα κάνει την εμφάνισή του στα ράφια των καταστημάτων.

[Ενημέρωση – 11/01]: ο David Pogue έπαιξε με το iPhone και βρήκε την πληκτρολόγηση δύσκολη, αλλά τελικά λειτουργική – χάρη στο predictive typing software της συσκευής. Απαντήσεις σε όλες σχεδόν τις απορίες μας δίνει εδώ. Συνοπτικά: όχι 3rd party εφαρμογές (τουλάχιστον στο rev.1), όχι Java ή Flash στο Safari, ανάγνωση pdf, αλλά όχι word/excel αρχείων.

Ο Kottke κάνει την πληρέστερη ανθολόγηση του ασύλληπτου iPhone buzz που έχει από χτες απλωθεί απ’ άκρου εις άκρον των Ιντερνέτς.



18 σχόλια


1
Από: Tassos

As I said, bro, this is “the last gadget”!

Προς το παρόν έχω κάποια pet peeves όμως:
α) Cingular only
β) no 3G
γ) lack of tactile feedback

το γεγονός ότι είναι λίγο μακρύ (115 χιλ.) το θεωρώ acceptable compromise – still it’s not a pants pocket device 🙂

9 January, 2007 στις 12:03 pm
2
Από: Yorgos

Είμαι περίεργος τι είδους connectivity θα έχει μακριά από WiFi hotspots. Είδα πάντως αναφορά στο WiMax κάπου στο transcript του keynote – νομίζω στη φάση που ήταν ο Schmidt στη σκηνή. Τέσπα.. δεν ξέρω καλά την αγορά της κινητής τηλεφωνίας, αλλά δε θα εκπλαγώ αν η απουσία 3G αποδειχθεί τελείως irrelevant σε ένα χρόνο. Το iPhone φαίνεται τόσο ανώτερο από οτιδήποτε κυκλοφορεί σήμερα, που μπορεί να αλλάξει ολόκληρη την αγορά.

Είναι κακά νέα η αποκλειστικότητα της cingular, αλλά αν το iPhone πάει καλά, δεν τη βλέπω να κρατάει πάνω από ένα εξάμηνο.

9 January, 2007 στις 1:33 pm
3
Από: Tassos

Εδώ πρέπει να μας διαφωτίσει κάποιος από την “παλιά Ευρώπη” για το τι παίζει με 3G. Δεν αποκλείεται βέβαια μέχρι το Δεκέμβρη να βάλουν και 3G. Πάντως προς το παρόν φαίνεται να βασίζεται σε GPRS/EDGE για data μακριά από WiFi.

Στο Battlefront ξεπηδάνε οι απανταχού istikoglou και λένε πως ό,τι θα μπορείς να κάνεις με το iPhone τα μπορείς ήδη με κάποιο WM5.0 smartphone. Κατά τη γνώμη μου το σφάλμα στο συλλογισμό βρίσκεται στο ότι κάνει discount το επαναστατικό interface.

Από άποψη στρατηγικής βλέπω ένα κυρίως αδύναμο σημείο: η πλειονότητα της αγοράς των smatphones/BB κινείται από το corporate world (i.e. MS Exchange). Το iPhone είναι το πρώτο smartphone που θα απευθυνθεί _κυρίως_ σε καταναλωτές. Αν — υποθέσουμε ότι — δεν έχει πλήρη και secure επικοινωνία με κάποιον MS Exchange Server θα μπορέσει να πιάσει τα 10Μ κομμάτια σε 6 μήνες (ή ένα χρόνο);;;

Θέλω να πω πιο απλά: αμφιβάλω ότι το iPhone θα αποτελέσει το smartphone που οι μεγάλες εταιρείες _δίνουν_ στους roadwarriors, που σημαίνει ότι οι πωλήσεις θα πρέπει να έρθουν σε πολύ μεγάλο βαθμό από το avant-garde/early-adopter crowd.

9 January, 2007 στις 1:54 pm
4
Από: Yorgos

Χμμ ναι, το exchange compatibility μπορεί να είναι πρόβλημα για το corporate crowd. Στο consumer market θα πουλήσει καλά πάντως, δεν έχω αμφιβολία – σκέτο widescreen iPod να ήταν θα πούλαγε καλά.

Οι φλεϊμπέιτερς εδώ έχουν ξεπεράσει τους εαυτούς τους. Ακόμα κι αν είναι αλήθεια ο ισχυρισμός (που πολύ αμφιβάλλω), γιατί είναι τόσο δύσκολο για κάποιους ανθρώπους να καταλάβουν ότι το interface δεν είναι απλώς afterthought, αλλά είναι ΠΟΛΥ Γ***** ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ απ’ τα features;

9 January, 2007 στις 2:21 pm
5
Από: Tassos

BTW, κάποιος είπε ότι όταν βγήκε το RAZR έκανε $500 με συμβόλαιο. Αν είναι όντως έτσι τότε όντως θα πουλήσει πολύ, αλλά πάλι αμφιβάλω για 10Μ σε 6 μήνες. Σε 18 ναι, σε 12 μπορεί, αλλά σε 6;;;

9 January, 2007 στις 2:34 pm
6
Από: Cosa_200

Βρε παιδιά (είπε ο αργόστροφος της ομάδας) το iPhone έχει σχέση με το Skype; Και αν ναι, τότε κατάλαβα το μέγεθος του μπουμ που περιγράφετε, αν όχι, τι είναι αυτό που το κάνει τόσο εξαιρετικό; Αισθάνομαι ότι θα ξεπουπουλιαστώ στα σοβαρά, αν είναι αυτό που υποψιάζομαι. Είναι η πρώτη φορά που αισθάνομαι ότι ένα γκατζετάκι μπορεί να με κάνει να βγάλω πιστωτική κάρτα (πουουουου μετρητά), αλλά θα το κάνω.

Είναι κουκλί (αν είναι τηλέφωνο).

10 January, 2007 στις 2:25 am
7
Από: ares

fovero hype! all time high gia th metoxh me aukshsh 8.31% x8es.

10 January, 2007 στις 5:59 am
8
Από: Tassos

Cosa: όχι δεν έχει σχέση με το Skype. Μάλιστα ίσως η Apple να παραιτήθηκε από τη χρήση του με κάποιο VoIP software για να μπορέσει να κρα΄τήσει το iPhone όνομα (δεδομένου ότι η Cisco έχει τα δικαιώματα στο όνομα και ανακοίνωσε ένα iPhone που θα δουλεύει με Skype)

10 January, 2007 στις 6:39 am
9
Από: cosmix

Hey. Πρώτα απ’όλα ευχαριστώ για τα καλά λόγια και την αναφορά. Μερικές παρατηρήσεις.

Κατ’ αρχήν, γιατί το mac division εξακολουθεί να φέρνει τα περισσότερα λεφτά στην εταιρία

Αυτό, παρ’ότι οι πωλήσεις των μακ αυξήθηκαν ραγδαία, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, μέσα στο 2006, δεν ισχύει. Το iPod από μόνον του επιφέρει περιθωριακά μεγαλύτερα κέρδη στην Apple απ’ότι όλοι οι Μακ μαζί. Με τη προσθήκη του iTS η διαφορά έγκειται περι τα US$2 Billion, ή περίπου 10% στα Net Sales της Apple. [πηγή η δήλωση 10Κ της Apple, 2006-12-29, μπορείς να τη βρείς εδώ].

Τώρα περι της υποβάθμισης. Στο άρθρο δεν ήμουν αρκετά σαφής και σίγουρα κάποιος που παρακολουθεί την Apple μόνον τα τελευταία 3-4 χρόνια δύσκολα θα καταλάβει το κλίμα που επικρατούσε το 2000 με 2002. Όμως απ’όσο θυμάμαι από τη σύντομη συνάντησή μας τον Σεπτέμβριο 2005 Γιώργο, είσαι χρόνιος χρήστης. 🙂

Το 2000 ο Jobs προσπαθούσε να βρεί έναν τρόπο προώθησης των Μακ σε έναν κόσμο που το Napster κυριαρχούσε και ατύπως επαναπροσδιόριζε (πρώιμα ίσως) την ανταλλαγή και χρήση της μουσικής. Το iPod, αντίθετα με το iPhone δεν πήρε 2.5 χρόνια να αναπτυχθεί/κυκλοφορήσει. Ιανούαριο ζητήθηκε από τον Rubinstein, Οκτώβριο 2001 κυκλοφόρησε. Μεγάλη βάση σε off-the-shelf components και αγορά reference designs. Ο Μακ ήταν ακόμη βασιλιάς στη στρατηγική: Θυμάμαι τις πρώτες διαφημήσεις του iPod που παρουσίαζαν τον Μακ ως το ‘digital hub’. Παρ’ότι αυτό δε ‘δούλεψε’, το iPod κέρδισε την αγορά των φορητών music players and the rest is history. Τι θέλω να πω: σήμερα πιστεύω πως ο Μακ δεν αποτελεί πια βασικό στρατηγικό εργαλείο, δεν είναι το digital hub, για την Apple. Τα περισσότερα λεφτά δε τα φέρνει, και πιστεύω δε πρόκεται να τα φέρνει στην Apple ο Μακ στο μέλλον, όσο αποτυχημένο και αν πιθανώς είναι το iPhone και όσο πετυχημένος και αν είναι ο Μακ, δεδομένης της διαφοράς κλίμακας των δύο αγορών. Η εταιρία άρχισε να αλλάζει από τη στιγμή που το iPod έγινε αυτόνομο, έπαψε να εξαρτάται από τον Μακ το 2002 και σήμερα βλέπουμε την αποκορύφωση αυτής της αλλαγής. Αυτό δε σημαίνει πως ο Μακ εξαφανιστεί, ή πως η Apple δε θα παράγει νεα μοντέλα, πως θα συρρικνωθεί κ.ο.κ. Απλώς πιστεύω πως όπως είδαμε με τη δημιουργία του iPod Division το 2003 και την ανάθεση/αφοσίωση του Rubinstein — του κορυφαίου σχεδιαστή υλικού — σε αυτό (δυστυχώς πλέον έχει φύγει, όπως και ο Avie Tevanian άλλωστε) μεγάλο βάρος της Apple, οικονομικό, σχεδιαστικό, γενικά αυτό που αναφέρω στο άρθρο ως mindshare θα αφιερωθεί 1) στις συσκευές τύπου iPhone 2) στη χρήση όλων των συσκευών ως οχήματα για πώληση και προώθηση πληροφοριών/πολυμέσων και όχι στον Μακ.

Αυτό ήταν και το όλο νόημα του άρθρου και όχι η εξαφάνιση του Μακ όπως πολλοί δήλωσαν και με τους οποίους — προφανώς — διαφωνώ. Η αλλαγή είναι εμφανής. Όσα Special Events κι αν γίνουν αυτό δε το αλλάζει (και δε πιστεύω πως η Apple δε θα κάνει έστω ένα ώστε να προωθήσει το Leopard καθώς και τις νέες εκδόσεις υλικού και λογισμικού). Όμως ένα special event δεν είναι το Macworld (αναφέρομαι στον συμβολισμό εδώ) και θυμάμαι ακόμη τα Special Events για το iPod το 2003 και 2004 που λίγοι γνώριζαν και πολύ λιγότεροι παρακολουθούσαν.

Τέλος, το ότι χρησιμοποιείται το OS X (ή καλύτερα κάποιες τεχνολογίες του) στο iPhone δε λέει και πολλά για τον Μακ. Λέει πολλά για το iPhone.

Οι συμβολισμοί είναι πολλοί — και ξεκάθαροι — κατα την άποψη μου. Ίσως σε μερικά χρόνια, που το iPhone θα πουλάει σαν τρελό και θα έχει καταφέρει (και ξεπεράσει αν όλα πάνε καλά) το 1% της αγοράς που θέλει ο Στήβ, το λογισμικό στο οποίο αναφέρθηκες θα ‘χάσει’ το πρόθεμα ‘Μακ’ και θα λέγεται, ιστορικά, OS X όπως και το BeOS έγινε BeIA μερικά χρόνια νωρίτερα. Αστειεύομαι. 🙂

11 January, 2007 στις 3:32 am
10

[…] Update 2: Έγραψα μερικές επιπλέον επεξηγήσεις πίσω από την άποψη μου στο σχετικό άρθρο του Γιώργου στο Reality-Tape. Το σχόλιό μου θα το βρείτε εδώ. […]

11 January, 2007 στις 3:38 am
11

Cosmix, thanks για την πολύ καλή και “στρατηγική” σου ματιά.

Χαιρετισμούς,

11 January, 2007 στις 4:12 am
12
Από: Yorgos

cosmix, ευχαριστώ για το σούπερ σχόλιο.

Αυτό, παρ’ότι οι πωλήσεις των μακ αυξήθηκαν ραγδαία, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, μέσα στο 2006, δεν ισχύει. Το iPod από μόνον του επιφέρει περιθωριακά μεγαλύτερα κέρδη στην Apple απ’ότι όλοι οι Μακ μαζί. Με τη προσθήκη του iTS η διαφορά έγκειται περι τα US$2 Billion, ή περίπου 10% στα Net Sales της Apple. [πηγή η δήλωση 10Κ της Apple, 2006-12-29, μπορείς να τη βρείς εδώ].

Ομολογώ ότι δεν είχα δει τα τελευταία στοιχεία – ή ήμουν χωμένος σε κάποια τρύπα ή δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής όταν δόθηκαν στη δημοσιότητα. Πάντως, αν προσθέσουμε software και περιφερειακά, το Mac οικοσύστημα εξακολουθεί να προηγείται. Επίσης, νούμερα έχουμε μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβρη, μόλις ένα μήνα μετά το λανσάρισμα του πρώτου Intel-based pro workstation. Υποθέτω ότι η εικόνα σε ό,τι αφορά τα desktop sales βελτιώθηκε προς το καλύτερο το τελευταίο τρίμηνο, ενώ και τα portables έκαναν – σύμφωνα με αναλυτές – ακόμη πιο εντυπωσιακά νούμερα.

Σε κάθε περίπτωση, το trend είναι ξεκάθαρο. I concede the point.

Με το σχόλιο σου περί στρατηγικής δε διαφωνώ. Απλά η λέξη “υποβάθμιση” υπονοεί diversion of resources απ’ το mac στο iPod – κάτι που νομίζω ότι για την ώρα δε συμβαίνει. Αν μπορούσαμε να βρούμε R&D και marketing budgets, και αριθμούς υπαλλήλων ανά division, νομίζω ότι θα είχαμε εικόνα ανάπτυξης across the board.

11 January, 2007 στις 9:38 am
13
Από: cosmix

@yannis: My pleasure. 🙂

@yorgos: Θα συμφωνήσω πως η λέξη ‘υποβάθμιση’ είναι ίσως αρκετά βαρύς χαρακτηρισμός, όχι όμως άτοπος. Η χρήση της έγινε ώστε να τονίσθει η σημασία του συμβολισμού. Diversion of resources κατα την άποψη μου συνέβη εδώ και χρόνια — βλ. το παράδειγμα του Rubinstein — αν και σίγουρα ο μακ παραμένει σημαντικό προϊόν για την Apple. Κατα την άποψη μου δεν είναι τόσο μεγάλης στρατηγικής σημασίας, ούτε απολαμβάνει των resources (αναλογικά σε όλους τους τομείς) που απολάμβανε προ 6ετίας. Εξ’ού και η ‘υποβάθμιση’. Παρ’ότι, όπως έγραψα, με θλίβει κάπως καθώς μέσα σε όλα θυσιάζει και την όλη προσέγγιση ‘openness’ που είχε υιοθετήσει η Apple μεταξύ 2000-2002, δε βρίσκω την εξέλιξη της παράλογη η αρνητική. Κι εγώ νομίζω πως συμφωνούμε επι της ουσίας αν και κάποια επιπλέον δεδομένα θα βοηθούσαν.

11 January, 2007 στις 11:04 am
14
Από: Cosa 200

Μπράβο σας παιδιά για την διεισδυτική ματιά στο γεγονός.

Αλλά μου το γδύσατε βρε παιδιά το “καημένο” το iPhone. Αν συνεχίσετε την ανάλυση, δεν θα μείνει τίποτε για να ονειρευόμαστε εμείς οι “ρέστοι”. Κινητά τηλέφωνα πουλάω κι εγώ και δεν έχασα, ακόμα, την ικανότητα να προσπαθώ (χωρίς να το καταφέρνω, έστω) να μαντέψω πως θα είναι τα πράγματα που θα έρθουν. Άμα μου τα κάνετε όλα δολάρια, τι θα μείνει;

Σας παρακαλώ να προσπαθήσετε να περιγράψετε τις (πέραν των ανακοινώσεων) πιθανές χρήσεις του iPhone.

Ευχαριστώ.

11 January, 2007 στις 1:02 pm
15
Από: Yorgos

Σας παρακαλώ να προσπαθήσετε να περιγράψετε τις (πέραν των ανακοινώσεων) πιθανές χρήσεις του iPhone.

Ε, αφού το γδύσαμε ήδη, γιατί να κρύψομε το προφανές: τσόντα, Cosa. In glorious multi-touch widescreen =) Φαντάζομαι ήδη και το σχετικό σλόγκαν: “touch your pr0n”

11 January, 2007 στις 1:54 pm
16
Από: Cosa_200

Έλα βρε Γιώργο,
να, κάτι σαν αυτό (http://www.macrumors.com/) εννοώ. Τα κουτσο-Αγγλικά μου δεν με βοηθούν να καταλάβω τις αποχρώσεις της σάτιρας ή της κριτικής και “χάνω τη μπάλα”. Περιμένω από εσάς να γράψετε τίποτε, μπας και μάθω (μάθουμε;) κάτι περισσότερο.

Εδώ στην Ελλάδα ο ειδικός τύπος θα είναι πολύ απασχολημένος. Πρέπει να μας “φορέσουν” τα Vista αυτή την εποχή και, μάλλον, θα εργάζονται υπερωριακά για να το καταφέρουν (να μας τα φορέσουν καπέλο). Άντε να του δώσουν 10 αράδες στις ειδήσεις του iPhone.

Καλημέρα

11 January, 2007 στις 6:49 pm
17
Από: nikoxy

Συγχαρητήρια Γιώργο, Δημοσθένη και Τάσο, για την παρουσίαση.

12 January, 2007 στις 11:48 am
18

[…] Η Apple αποδίδει την καθυστέρηση στις software ανάγκες του iPhone (“we had to borrow some key software engineering and QA resources from our Mac OS® X team”). Αν το Κουπερτίνο δε μας δουλεύει, ο cosmix δικαιώνεται πανηγυρικά. -y   […]

12 April, 2007 στις 5:36 pm