Αναμόρφωση


Πολύ ενδιαφέρον ηλεκτρονικό μαγκαζίνο, που κινείται στον πολλά υποσχόμενο και σχετικά άγνωστο για την Ελλάδα χώρο του ριζοσπαστικού κέντρου. Σκεφτείτε μια πιο σέξι "Αναθεώρηση". Συμμετέχουν - μεταξύ άλλων - ο σύντροφος Μάικωλ, ο Σωτήρης του e-rooster και η Εύη του breathe. -y 


 

9 σχόλια


1
Από: S G

ριζοσπαστικο κεντρο ε? καλο το οξυμωρο, τωρα θαθελα να ξερω και τι σημαινει 🙂

23 February, 2007 στις 3:42 am
2
Από: Yorgos

=)
Έχω αρκετά χαλαρό ορισμό του κεντρώου ριζοσπάστη: μετριοπαθής, μη ιδεολόγος, opinionated, θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Μ’ αυτή την έννοια δεν είναι κάτι καινούριο. Υπάρχουν βέβαια και πιο στενοί.

23 February, 2007 στις 2:09 pm
3
Από: nikoxy

Sorry Γιώργο, αλλά κι εγώ δεν καταλαβαίνω πώς ο μετριοπαθής κεντρώος θα αλλάξει τον κόσμο (=ριζοσπαστικός). Ηπιος μεταρρυθμιστής, ίσως ― και πολύ λέω.

Παραμένοντας «παλαιός», παραδοσιακός ας πούμε, αναρωτιέμαι πώς μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο χωρίς να θίγεις τις σχέσεις εξουσίας και ισχύος, χωρίς να θέτεις ζήτημα ανακατανομής του πλούτου. Κατ’ αρχάς…

Φοβούμαι ότι οι διάφορες εκδοχές νεοφιλελευθερισμού είναι παραλλαγές της τυπικής Δεξιάς ― ανανεωμένες ίσως, με λόγιο λεξιλόγιο. Αλλά, Δεξιάς. Ή Κεντροδεξιάς, έστω.
Δεν το λέω αυτό από τυπικά αριστερή θέση, όχι.
Το λέω διότι διακρίνω μια υποφώσκουσα πολιτική αφέλεια, λ.χ. στην νεότευκτη Φιλελεύθερη Συμμαχία (http://www.greekliberals.net/civilaction/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1). Στο πρόγραμμα διαγιγνώσκω ευχολόγια βασισμένα σε μια διδακτική ηθικολογία (όχι στην ηθική διάσταση του πολιτκού) και στην πίστη ότι ο άνθρωπος εν γένει βλέπει διαρκώς το Ορθόν και το εφαρμόζει.

Είμαι πολύ πιο σκεπτικιστής…

Νομίζω ότι πίσω από τις διακηρύξεις και την μοντερνίζουσα γενικολογία, κρύβεται η αιώνια και ασίγαστη και θεμιτή δίψα για εξουσία. Σκέτα.

Επαναλαμβάνω πάντως ότι δεν κρίνω πρόσωπα ούτε προθέσεις. Διαβάζω κείμενα και διασυνδεδεμένες δράσεις.

23 February, 2007 στις 3:59 pm
4
Από: Yorgos

Μα ένας κεντρώος μπορεί θαυμάσια να επιδιώκει και την ανακατανομή του πλούτου, και τη διαφάνεια της κυβέρνησής του, και τη σωστή λειτουργία των θεσμών – αλλά με πρακτικές προτάσεις, καλό μάρκετινγκ και λίγο γαμημένο straight talk. Πράγματα που πιθανότατα δε θα εμπόδιζαν τους σκληρούς φιλελεύθερους να κατακεραυνώσουν τους στόχους ως ιδεολογικά ασυνεπείς και τη θυμική αριστερά να τσιρίζει για τις συνταγές =)

Συμμερίζομαι το σκεπτικισμό σου για τη Φ.Σ., αλλά δε νομίζω ότι έχει καμιά σχέση με το ‘ριζοσπαστικό κέντρο’ – το οποίο εγώ καταλαβαίνω περισσότερο σαν προσπάθεια εφεύρεσης μιας πιο αποτελεσματικής σοσιαλδημοκρατίας αν θες. Η αφετηρία είναι, δηλαδή, Ρωλσιανή.

Η διαφωνία μας ίσως έχει να κάνει περισσότερο με την ανάγνωση της “Αναμόρφωσης”. We’ll see.

23 February, 2007 στις 5:38 pm
5
Από: maikwl

Ο Γιώργος μπορεί να μας βλέπει ως ριζοσπαστικούς κεντρώους – Λεβέντη, θα σε φάμε λάχανο – (ίσως περισσότερο λόγω προσωπικής επαφής και όχι από το Περί Ημών του site), αλλά το φάσμα των απόψεων για το πως μπορεί να αλλάξει ο κόσμος μας που θα εκφραστεί στο site ελπίζω πως θα είναι ευρύτερο και όχι απαραίτητα βασισμένο στην μεταβολή οικονομικών σχέσεων και συσχετισμών. Αυτές μπορούν να επέλθουν bottom-up με μεταβολές σε άλλες κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές μεταβλητές. Παρενθετικά, αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως συμφωνώ με τον “νονό” στον προσδιορισμό του ιδεολογικού στίγματος της σελίδας.

Προσωπικά πιστεύω πως ένας μετριοπαθής μπορεί να αλλάξει τον κόσμο με το να βοηθήσει στην μεταβολή του τρόπου με τον οποίο οι ίδιοι οι συμπολίτες του σκέφτονται για το πως διαφορετικές ομάδες ανθρώπων καταλήγουν να ευημερούν και άλλες να μένουν στάσιμες και να παρακμάζουν. Χωρίς να διαφωνώ περί ύπαρξης σχέσεων εξουσίας, δεν μπορώ να πιστέψω πως ένα τόσο ευρύ και βαθύ ανθρώπινο φαινόμενο (που παρουσιάζεται σε όλα τα οικονομικοκοινωνικά επίπεδα και είναι εν ισχύ από τις πρώτες μέρες του homo sapiens) έχει περιορίσει την πρόοδο και ευημερία στη βάση πολλών κοινωνιών του κόσμου μας – άλλο οικονομική εξίσωση βέβαια και άλλο αποδεκτά επίπεδα ευημερίας της μεγάλης πλειοψηφίας του πληθυσμού. Από την άλλη πλευρά, η ανακατανομή του πλούτου βοηθά μόνο όταν ο πληθυσμός που βιώνει την ανακατανομή κατανοεί πως ο πλούτος διατηρείται και μεγενθύνεται – δηλαδή χρειάζονται αρκετές παράλληλες παρεμβάσεις. Και αυτές τις παρεμβάσεις πιστεύω πως ένα “enlightened” Κέντρο (ή καλύτερα, ένα κέντρο που έχει προκύψει από μια “enlightened” κοινωνία) μπορεί να τις προωθήσει.

23 February, 2007 στις 9:09 pm
6
Από: S G

θα συμφωνησω λιγο πολυ με τον συντροφο (χεχε) μαικωλ

Καταρχας οσον αφορα την αναΜορφωση θα προτιμουσα να αφησουμε για αρχη το πολιτικο εξω και να μιλησουμε πρωτα για την ουσια. Ελα εδω αρχιτεκτονα, πως φτιαχνουμε μια ωραια πολη? Ελα δω κοινωνιολογε, πως αυξανουμε το κοινωνικο μας κεφαλαιο, πως κανουμε τους ανθρωπους να συμβιωνουν αρμονικα? Ελα δω οικονομολογε, πως σιγουρευουμε οτι οι επεμβασεις δεν διαλυουν τις οικονομικες ευκαιριες? Πως μειωνουμε την διαφθορα? Ελα δω φιλοσοφε, ποια ειναι τα δικαιωματα των ατομων που πρεπει να σεβομαστε, ποια ειναι τα ορια και οι ηθικες υποχρεωσεις του κρατους? Ελα δω νομικε, πως τα εφαρμοζουμε ολα αυτα μεσα στην εννομη ταξη μας?

Εως σημερα εχουμε καλα σημαδια οτι μαζευονται οι καταλληλοι ειδικοι απο τους απαραιτητους κλαδους και επιθυμω να συνδιαλεχτουμε ολοι, χωρις πολιτικα κολληματα. Ας αφησουμε τις αριστεροδεξιες να τσακωνονται, δεν νομιζω οτι εχουν φτιαξει μια ομορφη χωρα. Ας δουμε αν η επιστημη και ο κοινος νους μπορουν να προτεινουν κατι καλυτερο…

Νομιζω οτι τα προβληματα της χωρας αλλα και αλλων χωρων κατα κυριο λογο πηγαζουν απο κακη πληροφορηση, κακους θεσμους, κακα κινητρα. Η ιδεολογια μονο κολληματα προσφερει νομιζω (προσοχη δεν εννοω τους φιλοσοφους, οι οποιοι ειναι απαραιτητη και σεβαστοι. Εννοω τα ημιμαθη κολληματα σε ενα δογμα και σε ενα συστημα πεποιθησεων, με λιγα λογια τους ιδεολογικους -ισμους)

Με αυτην την εννοια τελικα κλεινω το σεντονι: ο μετριοπαθης θα αλλαξει τον κοσμο γιατι θα φερει αυτο που χρειαζεται: πρακτικες λυσεις και αποτελεσματικοτητα. Οχι ο απαθης, οχι ο αδιαφορος, ο ρηξικελευθος μετριοπαθης. Τελικα Γιωργο μαρεσε η ατακα 🙂

24 February, 2007 στις 1:25 pm
7
Από: S G

η τελευταια φραση ισως δεν ειναι κατανοητη, ενοοω
οχι ο αδιαφορος, ΑΛΛΑ ο ρηξικελευθος μετριοπαθης

(γιωργο αν θες το αλλαζεις και σβηνεις αυτο το σχολιο)

24 February, 2007 στις 1:26 pm
8
Από: nikoxy

Yorgo:
“προσπάθεια εφεύρεσης μιας πιο αποτελεσματικής σοσιαλδημοκρατίας αν θες. Η αφετηρία είναι, δηλαδή, Ρωλσιανή.”
— OK έτσι κάπως το καταλαβαίνω. Δηλαδή, το καταλαβαίνω.

Τώρα, για τα υπόλοιπα, κυρίως τα “αποτελεσματικής”: ο χρόνος είναι μπροστά μας, παρότι, δυστυχώς, φυραίνει ακατάπαυστα.

24 February, 2007 στις 4:11 pm
9

[…] Well, well. Το κόμμα που είχαμε παραγγείλει ψήνεται, λέει, εδώ και 5 μήνες — κι εγώ χαμπάρι. Περισσότερα εδώ. Υπόσχομαι πιο ουσιώδες σχόλιο μόλις βρω χρόνο να διαβάσω το wiki τους. (Σε κάθε περίπτωση, έχουμε το έναυσμα να βάλουμε μπροστά εκείνο το book club =) -y   […]

8 November, 2008 στις 11:22 pm