Απαξίωση: ένα ακόμη σχόλιο


Δεν εξεπλάγην και ιδιαίτερα όταν έκανα μια βόλτα στη μπλογκόσφαιρα και διάβασα κάποια — λίγα, ευτυχώς — σχόλια που κατέκριναν την πρωτοβουλία κατά της απαξίωσης ως αναρχοκομμουνιστική (!) Υποπτεύομαι ότι μερίδα συμπολιτών μας θα αντιδρούσε με τον ίδιο τρόπο αν διάβαζε το – στρογγυλεμένο, μετριοπαθές και αρκετά προσεκτικό – κείμενο της διαμαρτυρίας.

Γέλασα όμως πικρά όταν είδα ένα ενδιαφέρον πολιτικό blog να χαρακτηρίζει την πρωτοβουλία “απολιτίκ”, αποπροσανατολιστική απ’ τα “πραγματικά προβλήματα”, μέχρι και εξευτελιστική της έννοιας του διαδικτυακού ακτιβισμού.

Οι συντάκτες του ποστ μάλλον δεν έχουν καταλάβει ότι το “πραγματικό πρόβλημα” είναι η εδραίωση ενός ψευτοδιλήμματος, βάσει του οποίου οι επικριτές της αστυνομικής αυθαιρεσίας καθίστανται αυτόματα απολογητές των κουκουλοφόρων, δηλαδή αριστεροί… Έχω ανοίξει αυτή την κουβέντα με φίλους και γνωστούς, ανάμεσά τους ανθρώπους μετριοπαθείς και σοβαρούς. Η πρώτη αντίδραση των περισσοτέρων είναι “καλά, εδώ οι κάφροι έχουν διαλύσει την Αθήνα και τα πανεπιστήμια, ο Πολύδωρας σου φταίει”.

Άσχημη κατάσταση – επικίνδυνη ακόμα. Είναι αυτή που ευθύνεται για το – προσβλητικό για το πολίτευμα -σημερινό έλλειμα λογοδοσίας από τους εγγυητές της έννομης τάξης.

Για να σπάσει το ψευτοδίλημμα χρειάζεται λόγος ‘α-κομματικός’, ιδεολογικά αφόρτιστος (αυτός που λανθασμένα οι συντάκτες του diablog αποκαλούν “απολιτίκ”). Λόγος που δεν μπορεί εύκολα να εξουδετερωθεί εντασσόμενος στην κυρίαρχη αφήγηση.

Ο αριθμός των μπλόγκερ που συμμετείχαν στη διαμαρτυρία, και το γεγονός ότι εκκινούν από εντελώς διαφορετικές πολιτικές – ιδεολογικές αφετηρίες είναι πολύ καλά νέα — όχι λόγος για ανησυχία. Εγώ ας πούμε δε συμφωνώ σχεδόν σε τίποτα με την ουσία των διαδηλώσεων. Δε θα προσυπέγραφα μια διαμαρτυρία κατά της αναθεώρησης του 16 ή ακόμα και κατά του μάλλον ανεπαρκούς πλαισίου νόμου. Στο σημαντικό αυτό θέμα όμως είμαστε στην ίδια πλευρά. Και είμαστε όλοι απαραίτητοι — όπως είναι και η μεγάλη μερίδα συμπολιτών που διαφωνούν με τα αιτήματα των διαδηλωτών αλλά έχουν τη στοιχειώδη αντίληψη δημοκρατίας και συνταγματικών δικαιωμάτων για να αγανακτούν με την εικόνα συμπολίτη τους (όχι φοιτητή, διαδηλωτή, αναρχικού, μπαχαλάκη, δικαίου ή αδίκου — συμπολίτη!) που, πεσμένος στην άσφαλτο και πλήρως εξουδετερωμένος, δέχεται κλωτσιά στο κεφάλι από φρουρό της έννομης τάξης.

Δεν ξέρω αν αυτή η διαμαρτυρία θα καταφέρει να ξεφύγει απ’ τα όρια της μπλογκόσφαιρας. Με τη μαζικότητα και την πολυσυλλεκτικότητά της, όμως, έφτασε ένα βήμα πιο μακριά από προηγούμενες (ναι, υπήρξαν και προηγούμενες =)

* Ότι η αστυνομική αυθαιρεσία και η απαξίωση προϋπάρχουν του σημερινού Υπουργού και δε θα εκλείψουν μετά τη λήξη της θητείας του δε διαφεύγει κανενός απ’ τους συμμετέχοντες. Δε βλέπω γιατί θα πρέπει αυτό να μας εμποδίσει να την καταγγείλουμε σήμερα.

+ Επίσης σημαντικό είναι ότι το κείμενο εμφανίστηκε σε καμιά 300ρια μπλογκ (τη στιγμή που βία 100 ασχολούνται, έστω περιστασιακά, με την πολιτική).



6 σχόλια


1
Από: buzz

Γιατί δηλαδή όχι Απαξίωση;…

“Ο αριθμός των μπλόγκερ που συμμετείχαν στη διαμαρτυρία, και το γεγονός ότι εκκινούν από εντελώς διαφορετικές πολιτικές – ιδεολογικές αφ…

23 March, 2007 στις 12:50 am
2

[…] Ο yorgos τα λέει σωστά για την απαξίωση του diablog περί της καμπάνιας Απαξίωσης της μπλογκόσφαιρας. […]

23 March, 2007 στις 12:53 am
3
Από: nikos

[…] όπως είναι και η μεγάλη μερίδα συμπολιτών που διαφωνούν με τα αιτήματα των διαδηλωτών αλλά έχουν τη στοιχειώδη αντίληψη δημοκρατίας και συνταγματικών δικαιωμάτων για να αγανακτούν με την εικόνα συμπολίτη τους που, πεσμένος στην άσφαλτο και πλήρως εξουδετερωμένος, δέχεται κλωτσιά στο κεφάλι από φρουρό της έννομης τάξης. […]

Όσο όμως περναέι ο καιρός και τα γεγονότα εντείνονται, τόσο σε συχνότητα όσο και σε μέγεθος καταστροφής (υλικής και ηθικής) δεν θ απρέπει να σκεφτούμε και τον άλλο ”συμπολίτη”? Τον συμπολίτη με το κατάστημα στην Πανεπιστημίου, την Σταδίου και την Θεμιστοκλέους? Τον συμπολίτη που έχει ανήλικα παιδιά και μεγαλώνουν βλέποντας εικόναες ασυδοσίας με τον κίνδυο του μιμητισμού (νοοτροπία του ‘σπάω ό,τι γουστάρω’ και δεν πληρώνω)? Τον συμπολίτη που περιμένει τους 5-10 τούριστες του καλοκαιριού οι οποίοι πλέον μας παρομιάζουν με Βαγδάτη? Δεν προσπάθω να σας συγκινήσω, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τη θεωρία των ”συμπολιτών 2 ταχυτήτων” που θέλουν να μας επιβάλουν….Προτείνω στην φωτογραφία της με τον Πολύδωρα να μπει και η φωτογραφία του ‘αγνωστου’ (?) κουκουλοφόρου για τους ίδιους ακρι΄βως λόγους

23 March, 2007 στις 6:44 am
4
Από: Yorgos

Νίκο, προφανώς τον σκεφτόμαστε, γι΄αυτό και κοπτόμαστε για την αξιοπιστία της αστυνομίας και τη σωστή λειτουργία του κράτους δικαίου. Τους κουκουλοφόρους τους καταδικάζω (και εγώ, και πιστεύω όλοι οι προσυπογράφοντες) χωρίς δεύτερη σκέψη — πρέπει να συλληφθούν και να τιμωρηθούν. Δε χωράει συζήτηση γι΄αυτό. Φωτογραφία τους σε μια διαμαρτυρία για την απαξίωση του πολίτη απ’ το Υπ. Δημ. Τάξης, όμως, δεν υπάρχει κάποιος λόγος να μπει. Αυτό θα πέρναγε το μήνυμα ότι η συμπεριφορά της αστυνομίας θα πρέπει να κρίνεται βάσει του ποιός βρίσκεται απέναντί της. Κάτι που είναι εμφανώς λάθος: θα πρέπει να κρίνεται μόνο βάσει του Συντάγματος και των νόμων. Ομολογώ ότι η σύγκριση είναι αστεία, αλλά δεν μπορώ να κρατηθώ: θα έβαζες φωτογραφία του Μπιν Λάντεν σε κείμενο διαμαρτυρίας για το Γουαντάναμο;

Σε κάθε περίπτωση ελπίζω να συμφωνείς ότι ούτε η έκταση, ούτε η ένταση των επεισοδίων δεν μπορεί να νομιμοποιούν όργανα της τάξης να λειτουργούν ως δικαστές ή – χειρότερα – ως τραμπούκοι. Ούτε περιποιεί τιμή στην ηγεσία της αστυνομίας να ενθαρρύνει δια της καλύψεώς της τέτοια κρούσματα, κοροϊδεύοντας την ίδια ώρα τους ανθρώπους που την πληρώνουν.

Αλλιώς πέφτουμε στο ίδιο ψευτοδίλημμα: ή με το Βύρωνα, ή με τους κουκουλοφόρους.

Επι τη ευκαιρία, το ξαναλέω: όταν μιλάω για “το Βύρωνα” δεν εννοώ τόσο πολύ τον άνθρωπο ή τον πολιτικό Πολύδωρα. Αυτός είναι κυρίως η βιτρίνα ενός προβλήματος πολύ βαθύτερου. Είναι όμως και η σημερινή συμβολική φιγούρα του προβλήματος (το “πρόσωπό του”). Αν απομακρυνθεί ο Πολύδωρας για τους λόγους που αναφέρονται στη διαμαρτυρία, δεν θα έχει καταδικαστεί μόνο ο πολιτικός – θα έχουν καταδικαστεί και οι συμπεριφορές που ενθαρρύνει, ανέχεται, ή τουλάχιστον αποτυγχάνει να αλλάξει.

23 March, 2007 στις 7:25 am
5

Γιώργο να προσθέσω για τον Πολύδωρα, ότι για μένα το θέμα δεν είναι προσωπικό. Eίναι πολιτικό. Kαι ηθικό. Διότι στους φύλακες του νόμου είμαστε ακόμα πιο αυστηροί. Σας λέω εντίμως, και χωρίς καμμία διάθεση λαικισμού, ότι οι πρακτικές τις αστυνομίας που γίναν ανεκτές το τελευταίο διάστημα με κάνουν να μη πιστεύω τίποτα από όσα λέει είτε η αστυνομία είτε ο Υπουργός που είναι αρμόδιος για αυτήν. Mε εξαπάτησαν πολλές φορές και θα χρειαστεί να δουλέψουν πολύ για να με κερδίσουν, και αυτό θα ξεκινούσε από την παραίτηση του Υπουργού και του Αρχηγού της Αστυνομίας.

23 March, 2007 στις 9:47 pm
6
Από: Anonymous

To σχόλιό μου δεν αφορά εσάς. Εσείς τουλάχιστον γράψατε!!!

Αναμασάτε και εσείς?

Κουράστηκα να πέφτω πάνω στον Βύρωνα.
Έλεος με αυτές τις πρωτοβουλίες των Ελλήνων πολιτών που αναμασιούνται σαν τσίχλες.
Γράψτε κάτι μόνοι σας όπως κάνετε και τον περισσότερο καιρό.
Πιστεύω θα γράφατε καλύτερα.

http://drkosta.blogspot.com/2007/03/blog-post_24.html

24 March, 2007 στις 3:42 am