Εν ψυχρώ


Εντάξει, οι εν θερμώ υπερβολές είναι πολλές. Αλλά με τίποτα δεν χαρακτηρίζουν την ποιότητα της σκέψης, του λόγου και εν τέλει της δημοκρατίας μας όσο οι εν ψυχρώ εκλογικεύσεις, οι συμψηφισμοί, τα τοξικά “όμως”, “μα” και “αλλά” που προβλέψιμα στολίζουν πάλι κάθε λογής απολογισμούς της τραγωδίας. Καταλήγουμε ξανά στην καταθλιπτική ανάγκη υπεράσπισης του αυτονόητου, σαν να ήταν κάτι το ρηξικέλευθο: καμιά μολότοφ, καμιά μανία καταστροφής καμιάς ομάδας παραβατικών δεν μπορεί να μπαίνει στη ζυγαριά (χειρότερα: στην ίδια πρόταση) με τις σφαίρες εντεταλμένου οργάνου της τάξης στο στήθος 16χρονου sur cette page.

Τα ίδια ισχύουν και για τις απλουστευτικές σχέσεις αιτίου-αιτιατού που — εξίσου προβλέψιμα — δένουν, στην δημόσια αφήγηση, τα γεγονότα του διημέρου (και προετοιμάζουν μελλοντικά παρόμοια). Ο μπάτσος πυροβόλησε γιατί του την έπεσαν κουκουλοφόροι. Οι κουκουλοφόροι καίνε την Αθήνα γιατί ο μπάτσος πυροβόλησε.



44 σχόλια


1
Από: kati_paizei_me_to_rss

kalispera, kati paizei me to rss sou, katw apo to post sou pou mou ir8e me rss, itan kamia 50aria links pros farmaka kai sex kai tetoia, gia des to.. an thes vazw screenshot!

7 December, 2008 στις 10:32 pm
2
Από: tassos

retracted by the author

8 December, 2008 στις 12:56 am
3
Από: dpant

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς για τη σχέση αιτίου-αιτιατού.

Όσον αφορά τη ζυγαριά, κατά τη γνώμη μου το αίσχος της τρομοκρατικής οχλοκρατίας υπερβαίνει σαφέστατα το αίσχος της δολοφονίας.

Οι πρώτοι δε που μου έρχονται στο μυαλό μετά τους φρικαρισμένους μαγαζάτορες είναι οι λιγοστοί εν Ελλάδι ήρωες ακαδημαϊκοί, που παλεύουν εδώ και χρόνια ουσιαστικά ανυπεράσπιστοι για τα πιστεύω τους, ενάντια στους βίαιους αναρχοφασίστες ομοϊδεάτες του δολοφονηθέντος. Δεν τολμάω καν να σκεφτώ τι κόλαση τους περιμένει προσεχώς.

8 December, 2008 στις 7:46 pm
4
Από: yorgos

Δεν ξέρω αν οι μπαχαλάκηδες είναι ομοϊδεάτες του δολοφονηθέντος. Αλλά και να είναι, πρόκειται για δεδομένο μάλλον άσχετο με τις καταστροφές. Και οι καταστροφές είναι μάλλον άσχετες με τη δολοφονία (με την έννοια ότι συμβαίνουν με αφορμή τη δολοφονία και όχι ως αντίδραση σε αυτήν). Αυτό εννοώ όταν λέω ότι μου τη σπάνε οι απλουστευτικές ιστορίες αιτίου-αιτιατού που παίζουν σε πολλά ΜΜΕ.

Αρχίζουν να μου τη σπάνε και οι πιο nuanced, αλλά φοβάμαι εξίσου άστοχες αναλύσεις, που ψάχνουν αναλογίες με τις εξεγέρσεις του Παρισιού, του Watts κοκ (“το γκέτο των 700 ευρώ” και άλλα ωραία). Πράγματα που φοβάμαι ότι θα διαβάζουμε και θα γελάμε πικρά σε καμιά δεκαριά χρόνια. Τα άκουσα και σε ανταποκρίσεις ξένων ΜΜΕ από την Αθήνα.

Αυτά τα γράφω ομολογώντας ότι δεν έχω κάτι να αντιπροτείνω. Αυτό εδώ μου φαίνεται γενικά σωστό — μαζί και λίγο ανεπαρκές: δεν εξηγεί γιατί τα ranks του μπαχάλου μοιάζουν να διευρύνονται. Πριν λίγο άκουγα στο ραδιόφωνο για πιτσιρικάδες που έβγαιναν ευτυχείς από σπασμένο Virgin MS αγκαλιά με πλεϊστέισια και Wii. (Don’t know what to make of that, but I’m sure the RIAA will figure something out =) Ελπίζω αυτά να είναι παροδικά.

Κατα τ’ άλλα, επιμένω ότι η ζυγαριά είναι παγίδα. Στην καλύτερη περίπτωση γιατί αξιολογεί συγκριτικά δύο γεγονότα που ούτε χρειάζονται, ούτε σηκώνουν συγκριτική αξιολόγηση. Στη χειρότερη γιατί διευκολύνει ψευτοδιλήμματα τύπου “κρατική αυθαιρεσία ή τρομοκρατική οχλοκρατία”. Ξαναδιαβάζοντας το ποστ, βλέπω ότι την ψιλοπάτησα κι εγώ τη μπανανόφλουδα. [“ψιλο-” γιατί το έγραψα σχολιάζοντας τη σύγκριση στο context της αξιολόγησης της δολοφονίας και ως αντίδραση σε ατάκες τύπου “αλλά δεν είναι δυνατόν να μην τολμά η αστυνομία να πατήσει πόδι στα Εξάρχεια”, “μα κι αυτός τι δουλειά είχε να πετάει μπουκάλια στο περιπολικό”, “λυπάμαι τους γονείς του παιδιού, αλλά λυπάμαι και τους μαγαζάτορες”, που άκουσα *Σάββατο βράδι – Κυριακή πρωί*. Και γιατί υπάρχει κάτι θεμελιωδώς λάθος — και υποτιμητικό για την έννοια του κράτος δικαίου — στη σύγκριση των πράξεων του χουλιγκάνου με τις πράξεις του αστυνομικού]

(kati_paizei: thanks for the heads up!)

9 December, 2008 στις 12:00 am
5
Από: andreas

Αχ τι με κάμνετε και έχω να διορθώσω γράπτα. Το τραγικό συμβάν έρχετε να επιβεβαιώσει την προβληματική σχέση κράτους και πολίτη σε οποιοδήποτε πολίτευμα πόσο μάλλον εκείνο που υποστηρίζει οτι είναι δημοκρατικό. Το κράτος ορίζεται ως ένα “σύστημα” (δεν μπορώ να βρώ καλύτερη λέξη) που έχει την δικαιωδοσία άσκησης νόμιμης βίας στους πολίτες του. Και εκεί παρουσιάζονται τα προβλήματα γιατί η γραμμή μεταξύ νόμιμης και παράνομης βίας έιναι πολύ λεπτή.

Και ναί Γιώργο αυτές οι δοξασίες αιτίας και αιτιατού είναι εκέινες που όλοι μας (ακόμα και έαν τις κριτικάρουμε) καταλαβαίνουμε πιό εύκολα. Και μπορούμε να βγάλουμε το άχτι μας και να εκφράσουμε το μίσος μας χωρίς πολλά πολλά, μια και εκφράζουν έναν πόλεμο χρόνων τώρα που περίμενε μια αφορμή για να σκάσει. Δείτε τα group μήσους στο Facebook να καταλάβετε.

Έαν σκεφτείς τα παραπάνω πέρι σχέσης κράτους-πολίτη, τρέχα γύρευε. Ένα ακόμα λύπηρο γεγονός είναι οτι απ΄όλα τα κόμματα μόνο το ΛΑΟΣ δεν προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση…no comments.

9 December, 2008 στις 2:17 am
6
Από: Αργύρης

dpant το σχόλιο σου απλά απαράδεκτο (κρίμα γιατί είσαι καλος τύπος κατά τα άλλα). Το παιδί αυτο δολοφονήθηκε εν ψυχρώ και αυτό δεν δικαιολογείται με τίποτα. ‘Οσα μπουκάλια και να τους είχαν πετάξει, όσες βρισιές και να είχανε φάει, δεν δικαιολογείται το να πυροβολήσουν ενα δεκαπεντάχρονο. Υποτίθεται οτι όταν είσαι μπατσος, για να κουβαλάς όπλο φέρεις τεράστια ευθύνη πυροβολείς μόνο αν απειλείται η ζωή σου. Το βίντεο βέβαια δείχνει πως σίγουρα δεν ήταν έτσι.

Απλά για μια ακόμα φορά φάνηκε οτι η αστυνομική μας δύναμη είναι γεμάτη με ζώα. Ζώα που δεν καταλαβαίνουν τι κάνουν και τι είναι. Είναι απλά τα άτομα που όταν ήταν μικρά στο σχολείο τα είχαν με τις φάπες και τώρα βρήκαν τιν ευκαιρία να πάρουν την εκδίκησή τους.

Αλήθεια έχει κανένας σας έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με ματατζή;;;

Ο κόσμος έχει μπουχτίσει. Μπορεί κανείς να αρνηθεί οτι έχουμε τι χειρότερη κυβέρνηση της τελευταίας εικοσετίας (τουλάχιστον);

9 December, 2008 στις 2:52 am
7
Από: dpant

yorgos,
δεν καταλαβαίνω πώς είναι δυνατό να εξακολουθούμε να μη μιλάμε για τη ζυγαριά, όταν είναι μάλλον σαφές ότι υπήρξε πολιτική απόφαση, ύστερα από καθαρά πολιτικό ζύγισμα, να θυσιαστεί σούμπιτο το εμπορικό κέντρο της Αθήνας, ώστε να κατευναστεί διά της τρομοκρατικής οχλοκρατίας ένας συγκεκριμένος (παρα-)πολιτικός χώρος. Μα που στο διάολο βρισκόμαστε, στο Βερολίνο του `33 ή στην Ίστανμπουλ του `55;

Αργύρη,
ευχαριστώ κατ`αρχήν για τη φιλοφρόνηση. Η όποια κριτική εκ μέρους σου δεκτή και θεμιτή, όσο σκληρή και να είναι. Δε βλέπω να αντικρούεις το σχόλιό μου, εκτός αν απλά το θεωρείς ανάξιο αντιλόγου. Σε όλα σχεδόν όσα γράφεις παραπάνω συμφωνούμε.

9 December, 2008 στις 12:50 pm
8
Από: austral

Σε μια αστική δημοκρατία κράτους δικαίου και διάκρισης εξουσιών, η κυβέρνηση και η κάθε κυβέρνηση θα έκανε αυτό που έκανε και η δική μας. Θα συνελάμβανε άμεσα τους αστυνομικούς-δράστες της εγκληματικής ενέργειας και θα τους παρέπεμπε στην δικαστική εξουσία προκειμένου να δικαστούν, στο πλαίσιο μιας ανεξάρτητης δικαστικής διαδικασίας διερέυνησης των συνθηκών και με βάση το δικαιϊκό σύστημα και τους νόμους της πολιτείας. Στο επίπεδο συνεπώς της απάντησης στο έγκλημα του Σαββάτου, αυτή η χειρότερη για κάποιους, κυβέρνηση της εικοσαετίας νομίζω ότι έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει.
Από την άλλη και σε πιο αναλυτικό επίπεδο, θεωρώ ότι είναι περιορισμένης ερμηνευτικής αξίας και εν μέρει άδικο, το να καταλογίζονται εν ολοκλήρω στην συγκεκριμένη τετραετή, απογοητευτική σε πολλά, διακυβέρνηση, δομικά προβλήματα και χρόνιες παθογένεις της ελληνικής κοινωνίας και του συστήματος αξιών της. Ο εγκληματίας- αστυνόμος που πυροβολεί και σκοτώνει (σε ένα περιστατικό ασφαλώς μεμωνομένο γιατί δεν νομίζω κάποιος να θεωρεί ότι η σημερινή ελληνική αστυνομία αποτελείται από αστυνόμους που σκοτώνουν και εκτελούν στην πρώτη ευκαιρία) ή ο κουλοφόρος που καίει τυφλά και αδιάκριτα περιουσίες αθώων πολιτών αλλά και πιο μακροσκοπικά, ένα τμήμα της μεσαίας τάξης που χαρακτηρίζεται από ωχαδερφισμό και νοοτροπία βολέματος, ή ένα τμήμα της πολιτικής τάξης που αλληλοτρέφεται μαζί με τους ψηφοφόρους της από το, υπό ευρεία έννοια ρουσφέτι, για να παρώ μερικά μόνο παραδέιγματα μιας τμηματικής κοινωνικής ακτινογραφίας, θέλω μεν τουλάχιστον να πιστέυω ότι είναι η ηχηρή μειοψηφία αλλά ωστόσο δεν παύει να αποτελούν παιδιά μιας κοινωνίας που δεν γεννήθηκε το 2004 αλλά που έχει ενηλικιωθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Τέλος και για να επανέλθω στην επικαιρότητα, οι σκηνές τυφλής βίας και λεηλασιών από ένα ετερόκλητο σύνολο που αποτελείται από αναρχικούς, μαθητές, αλλοδαπούς, χούλιγκανς και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, ασφαλώς δεν μπορεί να συνδεθεί με την εγληματική ενέργεια του Σαββάτου και εδώ συμφωνώ απόλυτα με τον Γιώργο περί αίτου και αιτιατού. Το Σάββατο δόθηκε η αφορμή για να εκτυλιχθούν αδικαιολόγητες σκηνές βίας, άγνωστο στο όνομα ποιών σκοπών και επιδιώξεων. Και σε αυτήν, τουλάχιστον, την φάση που ο κάθε υπέυθυνος πολίτης θα απαιτούσε από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, την αποφυγή της πολιτικής και κομματικής κερδοσκοπίας, η πραγματικότητα, δυστυχώς και μάλλον αναμενόμενα, είναι και πάλι απογοητευτική.

9 December, 2008 στις 6:27 pm
9
Από: Yorgos

Μ’ έχεις μπερδέψει, dpant. Τι ακριβώς ζυγίζουμε εδώ; Δύο αρρώστιες της ΕΛ.ΑΣ.; Αν ναι, συμφωνούμε. Η δειλία της (πολιτικής, φαντάζομαι) ηγεσίας είναι ίσως πιο προβληματική από την προκλητική αυθαιρεσία κάποιων foot soldiers.

Επίσης, διαβάζοντας τα σχόλιά σου εδώ και στο μπαζ βλέπω ότι μάλλον έχουμε αντιληφθεί διαφορετικά το φόνο του πιτσιρικά. Υπάρχουν ενδείξεις ότι ήταν “του αντεξουσιαστικού χώρου” ή ότι ο πυροβολισμός έγινε εν μέσω συμπλοκής μπάτσων-μπαχαλάκηδων; Minor point, αλλά έχω την απορία.

Για μένα το πιο τρομακτικό σενάριο είναι να προσπαθούμε να εξηγήσουμε ένα νέο φαινόμενο με εντελώς παρωχημένα εργαλεία. Μακάρι να πρόκειται για άλλη μια έξαρση των γνωστών φασαριών των 80ς-90ς σε Εξάρχεια και ΑΕΙ — να είναι ποσοτική η διαφορά και όχι ποιοτική. Δεν είμαι σίγουρος.

Αντρέα: ναι, αλλά τι τροφοδοτεί το μίσος στη συγκεκριμένη περίπτωση;

9 December, 2008 στις 6:47 pm
10
Από: dpant

Τι ακριβώς σε μπερδεύει ρε Γιώργο στο ζύγισμα, εσύ πρώτος δε το κάνεις θέμα στο αρχικό ποστ; Στο ένα ζύγι έχουμε τη δολοφονία πολίτη από rogue αστυνομικό και στο άλλο την ολοκληρωτική κατάλυση οποιουδήποτε ίχνους κράτους δικαίου, στο κέντρο της πρωτεύουσας και αλλού, με πλήρη συνθηκολόγηση σύσσωμης της πολιτικής τάξης. Γιατί σου χρειάζεται πάνω από ένα δευτερόλεπτο για να κρίνεις ποιο από τα δύο είναι βαρύτερο πλήγμα για μια Δημοκρατία;

Το ότι ο πιστιρικάς κι η παρέα του αντάλλαξαν ύβρεις με μπάτσους στα Εξάρχεια δεν είναι ένδειξη ότι ανήκε στον αντιεξουπωστονλένε χώρο;

Και στο φινάλε τι σημασία έχει η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα; Έχεις εσύ ενδείξεις ότι οι δυνάμεις κρούσης αυτή τη φορά δεν ήταν οι συνήθεις γνωστοί-άγνωστοι; Κουκουλοφόροι στην ουρά της πορείας, μολότωφ, οχύρωμα στις σχολές, σιδερολοστοί. Για ποια νέα φαινόμενα μιλάς για να καταλάβω, πέρα από την άνωθεν διατεταγμένη μη-δράση των ΜΑΤ που επέτρεψε τις μαζικές επιχειρήσεις εκτός πανεπιστημιακού ασύλου και το πλιάτσικο από περαστικούς;

9 December, 2008 στις 8:47 pm
11
Από: Yorgos

“Γιατί σου χρειάζεται πάνω από ένα δευτερόλεπτο για να κρίνεις ποιο από τα δύο είναι βαρύτερο πλήγμα για μια Δημοκρατία;”

Γιατί με ενοχλεί η συγκριτική αξιολόγηση. Ποιό είναι το όφελος του να πω ότι, ναι, το δεύτερο είναι βαρύτερο πλήγμα; (που είναι). Το ποστ λέει το εξής: Το χειρότερο για τη δημοκρατία είναι να λειτουργεί το ένα ως πλυντήριο του άλλου. Αν το εκλαμβάνεις ως απολογία των καταστροφών (που κλιμακώθηκαν ώρες μετά την ανάρτησή του), ή ως απολογία των χειρισμών της αριστεράς, ξέρω γω, νομίζω ότι το αδικείς.

Για τα υπόλοιπα: Δεν ξέρω, ας περιμένουμε να μάθουμε. Το μέγεθος των δυνάμεων κρούσης, η διαφαινόμενη συμμετοχή σε αυτές ομάδων που δεν είχαν σημαντική πρότερη ιστορία σ’ αυτό το πανηγύρι (μαθητές 14-16 ετών) και η έκταση των επεισοδίων σε επαρχιακές πόλεις που δεν είχαν ξαναδεί τέτοιες καταστάσεις, είναι ανησυχητικά. Μπορεί να πρόκειται για νέο φαινόμενο, μπορεί και όχι. Πάντως δεν ξέρουμε ακόμα αρκετά για να το αποκλείσουμε.

Το ότι ο πιστιρικάς κι η παρέα του αντάλλαξαν ύβρεις με μπάτσους στα Εξάρχεια δεν είναι ένδειξη ότι ανήκε στον αντιεξουπωστονλένε χώρο;

Πριν δέκα χρόνια ίσως να ήταν καλή ένδειξη — σήμερα μάλλον όχι. Εκτός κι αν δεχτούμε ότι ο χώρος έχει διασταλεί πλέον τόσο πολύ που μπορεί να βγάλει και κυβέρνηση =)

10 December, 2008 στις 1:34 am
12
Από: Yorgos

Το Σάββατο δόθηκε η αφορμή για να εκτυλιχθούν αδικαιολόγητες σκηνές βίας, άγνωστο στο όνομα ποιών σκοπών και επιδιώξεων. Και σε αυτήν, τουλάχιστον, την φάση που ο κάθε υπέυθυνος πολίτης θα απαιτούσε από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων, την αποφυγή της πολιτικής και κομματικής κερδοσκοπίας, η πραγματικότητα, δυστυχώς και μάλλον αναμενόμενα, είναι και πάλι απογοητευτική.

Προσυπογράφω.

10 December, 2008 στις 1:41 am
13
Από: MadNihilist

Masse und Macht, dpant, (or Crowds and Power), βασικό reading =). To πλήθος που καταστρέφει δεν έχει ιδεολογική φόρτιση και σίγουρα όχι ιδεολογική ομοιογένεια. Πραγματικά δεν βλέπω πού κολλάει το “ομοϊδεάτες”.

Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα με την άποψη του y. — οι οποιοιδήποτε απλοϊκοί συμψηφισμοί είναι εξαιρετικά ριψοκίνδυνοι.

10 December, 2008 στις 9:17 am
14
Από: GG

Δύο ιστορίες, ατόμων κατά πολύ μεγαλύτερά μου, που γνώριζα επιφανειακά για αρκετά χρόνια, αλλά για τους οποίους δεν έχω ακούσει εδώ και 10 χρόνια:

Βετεράνος του αναρχικού χώρου των Εξαρχείων, με ενεργό ρόλο ηγετικού στελέχους και καθοδηγητή στα τέλη της δεκαετίας του ’80, αρχές ’90. Συνέταιρος σε εταιρία διανομής πετρελαίου θέρμανσης, η γειτονιά λίγο-πολύ ήξερε την ιδεολογία του, αλλά οι σχέσεις του πάντα καλές με όλους ανεξαρτήτως. Κάθε Δευτέρα πλάκα με τον αδερφό μου για τα ποδοσφαιρικά. Η εταιρία έβγαζε υπερκέρδη, να είναι καλά το κλέψιμο στον μετρητή και τα “δώρα” στους διαχειριστές. Στο τρισάθλια βρώμικο γραφείο, παράνομα εγκαταστημένη δεξαμενή, για να αποθηκεύεται προσωρινά το κλεμμένο πετρέλαιο, ένα τοίχο δίπλα από το υπνοδωμάτιό μου. Ο δρόμος έξω από το γραφείο πάντα μέσα στο πετρέλαιο από διαρροές στο φορτηγάκι-ερείπιο που στάθμευε εκεί.

Έμπειρος αστυνομικός στο “υπόλοιπο Αττικής” με καταγωγή από Κρήτη. Μεγαλόσωμος, επιβλητικός και αρχικά τρομακτικός, πραγματικά είχε το καλούπι για “όργανο της τάξης”. Φιλικός και ευγενικός, ειδικά με τους μικρότερους. Κατά καιρούς είχε ιστορίες για το πως έβγαλε νοκάουτ κάποιον άτυχο Κούρδο μετανάστη στο Λαύριο εν ώρα καθήκοντος. Η γυναίκα του δικηγόρος, αλλά με επιχειρηματικό πνεύμα: Κανόνιζε τα “χαρτιά” για να μπούνε στη χώρα μετανάστες απο Ιράκ, κλπ.

Η αντιστοιχία είναι εύκολη, και το μοτίβο προφανές: Διαφθορά, αδυναμία να επιβληθεί ο νόμος, ανεκτικότητα από την κοινωνία, ας μην επαναλαμβάνω τα ίδια που γράφουν όλοι.

Σε μακροσκοπικό επίπεδο, δεν τίθεται θέμα ζυγαριάς, πρόκειται για το ίδιο φαινόμενο, το οποίο οι κυβερνήσεις και οι πολιτικοί δεν αντιμετωπίζουν. Ρίξε στο μίγμα 18 χρόνια μαθητικών καταλήψεων και κινητά/SMS, και μετά έχεις και 14-χρονα να στήνουν οδοφράγματα στην επαρχία. Και για να μην παρερμηνευτώ, η απώλεια ζωής δεν συγκρίνετε με υλικές καταστροφές.

Στο επίπεδο κυβερνητικής τακτικής που επιλέχθηκε, μάλλον συμφωνώ με τον Δημήτρη.

10 December, 2008 στις 10:37 am
15
Από: Δημήτρης

Αν και αναμένω να φάω flame για αυτό μου το σχόλιο, εμένα με ενόχλησε ιδιαίτερα ότι ο αστυνομικός δικάστηκε και καταδικάστηκε με συνοπτικές διαδικασίες προτού καν δούμε στοιχεία και συλλέξουμε μαρτυρίες. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μίλησε με τρόπο που ουσιαστικά χρήζει τον αστυνομικό εγκληματία.

Προφανώς εδώ δεν θα σταθώ στις περαστικές (ψευτο?)μαρτυρίες που ακούμε στα ΜΜΕ. Εννοείται ότι όλοι οι φίλοι, γνωστοί, ομοϊδεάτες κλπ του αδικοχαμένου θα πουν τα γνωστά “ήταν καταπληκτικό παιδί, εξαιρετικός χαρακτήρας” και φυσικά “απλά βρισιές αντάλλαξαν με τους αστυνομικούς”. Ομοίως όλοι οι αστυνομικοί που ήταν κοντά θα πουν ότι ο συνάδελφός τους ήταν σε αυτοάμυνα.
Την αλήθεια πιθανόν να μην τη μάθουμε ποτέ. Πρέπει όμως να προσπαθήσουμε και να δώσουμε το δικαίωμα στον κατηγορούμενο για μια δίκαιη δίκη. Είναι βασικό θεμέλιο της δημοκρατίας αυτό: Θεωρείσαι αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Προφανώς, αυτό το βασικό δικαίωμα του αστυνομικού έχει ήδη καταπατηθεί στο βωμό του πολιτικού συμφέροντος. Πόσο δύσκολο είναι να βρεθείτε αύριο εσείς σε μια τέτοια θέση?

Για να καταλάβετε το σχόλιό μου καλύτερα θυμηθήτε τα LA riots του 1990. Τουλάχιστον περίμεναν να γίνει η δίκη και να αθωωθούν σκανδαλωδώς οι αστυνομικοί (ενώ υπήρχε βίντεο του ξυλοδαρμού) προτού εξεγερθούν. Όχι ότι αυτό δικαιολογεί το χαμό που έγινε μετά.

10 December, 2008 στις 12:22 pm
16
Από: dpant

@M.N.: ομοϊδεάτες, γνωστοί-άγνωστοι:
α. ανήκουν πολιτικά στην άκρα αριστερά ή στον αντιεξουπωστολένε,
β. ασκούν τυφλή βία με στόχους ιδιωτική περιουσία και πανεπιστημιακούς χώρους.

Αυτά τα δύο για μένα στοιχειοθετούν ιδεολογική συγκρότηση και αρκούν, με βάση τη λογική και τα όποια στοιχεία έχω υπ΄όψη μου, για να περιγράψουν τις ομάδες κρούσης της προχτεσινής Κριστάλλναχτ, που προσφέρθηκε απλόχερα και ηλιθίως από την κυβέρνηση εν είδει συμψηφισμού για τη δολοφονία.

Βεβαίως μπορεί και να πέφτω τελείως έξω και να πρόκειται πράγματι για γεγονότα τύπου Γαλλικής Επανάστασης όπως μιάζει να πιστεύουν κάποιοι στο Συνασπισμό.

10 December, 2008 στις 1:15 pm
17
Από: Βασίλης Β.

Τώρα που έγινε η Αθήνα μπουρδέλο είναι δύσκολο το ζύγισμα; Ωραία, ας το αφήσουμε. Ας το πιάσουμε αλλιώς: Στην παρούσα φάση τι είναι πιο επείγον; Μήπως είναι να τελειώνει η “εξέγερση” (ή εξέγερση) πριν οδηγηθεί η χώρα σε περιπέτειες;

Σε κάθε (σχεδόν) χώρα υπάρχουν περιστατικά αστυνομικής αυθαιρεσίας (και φόνοι). Πάντα είναι απαράδεκτα. Οσο καλύτερα λειτουργεί η χώρα, τόσο λιγότερα είναι, όσο πιο συναινετική η κοινωνία τόσο λιγότερα είναι (Σουηδία vs ΗΠΑ). ΔΕΝ είναι ένδειξη συνωμοσίας ούτε … φασιστικής θρυαλλίδας το συγκεκριμένο περιστατικό (τουλ. μέχρι αποδείξεως του εναντίου) — μην τρελαθούμε κιόλας. Η ΕΛΑΣ έχει πρόβλημα, και επειδή έχουν όπλα το πρόβλημα είναι μεγάλο. Αλλά πρόβλημα έχει και η πολεοδομία και η εφορία κλπ — γιατί θα ήταν η ΕΛΑΣ απ’έξω;

κατά τα άλλα, συμφωνώ με πολλά του dpant, και εντελώς με austral.

10 December, 2008 στις 1:21 pm
18
Από: MadNihilist

Dpant, για τους γνωστούς άγνωστους δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες (ας με διορθώσει κάποιος αν κάνω λάθος) από το ότι τους αρέσει το σπάσιμο και το κάψιμο (χαρακτηριστικές εκδηλώσεις πλήθους που θέλει να φαίνεται μεγαλύτερο και μακροβιότερο από ότι είναι). Δεν έχω δει καμιά προκήρυξη ούτε καμιά συνέντευξη/παράσταση μασκοφόρων όπου να λένε “εμείς οι γνωστοί-άγνωστοι πιστεύουμε αυτό και κάνουμε εκείνο για τον εξής λόγο.” Αδυνατώ να δω οποιαδήποτε ιδεολογία και κατά συνέπεια ομοϊδεάτες. Τώρα αν οι λαϊκές δοξασίες και τα κανάλια τους θέλουν να ανήκουν στον αντιεξουσιαστικό χώρο είναι ενδεχομένως καλή επικοινωνιακή οικονομία αλλά κακό social science. (Φοβάμαι επίσης πως αποδεχόμενοι, οι κάπως πιο ψαγμένοι, την ιδέα μιας αναγνωρίσιμης ιδεολογικής ταυτότητας για τις ομάδες αυτές πλέουμε παράλληλα με όσους θεωρούν τους εν λόγω κυρίους εν δυνάμει επαναστάτες).

Το να επιδίδεται μια ανοιχτή και ρευστή ομάδα σε κάποιο “σπορ” –στην προκειμένη περίπτωση να αναζητάει ένα θέατρο για να κάψει και να σπάσει υπό τις κάμερες ή τα βλέμματα των περίεργων περαστικών– όχι μόνον δεν της δίνει από μόνο του ιδεολογική ταυτότητα αλλά ούτε καν τα στοιχειώδη χαρακτηριστικά ενός subculture. Στην Γαλλία οι ομάδες που συντήρησαν τις εξεργέσεις στα banlieues είναι κοινωνικά ομοιογενείς, κατοικούν σε πολύ συγκεκριμένες συνοικίες κάτω από τις γνωστές συνθήκες των εξαθλιωμένων HLM, ντύνονται, μιλούν, περπατούν με τον ίδιο τρόπο, ακούν και δημιουργούν συγκεκριμένη μουσική, εμφανίζονται στην τηλεόραση, έχουν ιεραρχία στις κοινότητές τους, δική τους παραοικονομία, δική τους εσωτερική ηθική, δικούς τους ήρωες και αφήγημα.

Για τους Έλληνες γνωστούς-αγνώστους δεν έχουμε αξιόπιστες ενδείξεις πως διαθέτουν έστω και υποτυπώδη χαρακτηριστικά subculture. Δεν είναι πχ μια περισσότερο ομοιογενής ομάδα από αυτούς που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας στην παραλιακή τα σαββατοκύριακα επιστρέφοντας από τα μπουζούκια. Και εκείνοι αναζητούν θέατρο για να δώσουν την παράστασή τους, και εκείνοι φορούν κάποια στολή για το “σπορ” ανάλογη με την κουκούλα αν και κοινωνικά πιο αποδεκτή, κι εκείνοι παρανομούν και γίνονται συχνά υπαίτιοι θανάτων ή φθορών σε περιουσίες αλλά σε μικρές και πιο συχνές δόσεις. Έτσι θεωρούμενοι και μικρή απειλή και μικρό θέαμα περνούν σχετικά απαρατήρητοι. Θα λέγαμε ποτέ πως κάποιος έφηβος που περιστασιακά τους μιμείται ή θέλει να τους μιμηθεί είναι ομοϊδεάτης τους;

10 December, 2008 στις 6:40 pm
19
Από: Πολυβώτης

Dpant προβοκάτορα,

Πώς τα καταφέρνεις και μαζεύεις όλα τα πυρά, μπράβο σου, σε ζηλεύω.

Επί του προκειμένου: Νομίζω ότι και εσύ και ο austral έχετε πιάσει λάθος τη δολοφονία. Δε συζητάμε μόνο για το μεμονωμένο περιστατικό της δολοφονίας, αλλά για τη λειτουργία των ΜΑΤ και (ευρύτερα) τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού. Τα ΜΑΤ-ΕΚΑΜ είναι μία οργάνωση που στόχο έχει να τρομοκρατεί διαδηλωτές, με σαφείς συνδέσεις με τον ακροδεξιό χώρο και τελείως αποτυχημένη όσον αφορά την προστασία της περιουσίας του κοσμάκη. Λούζει με χημικά και δακρυγόνα ανθρώπους που διαδηλώνουν ειρηνικά, και την ίδια ώρα αφήνει να καίνε την πόλη οι γνωστοί-άγνωστοι, προκειμένου να ηττηθούν πολιτικά οι διαδηλωτές. Στη συνέχεια, κάνει βόλτες στην περιοχή των Εξαρχείων και συλλαμβάνει αδιακρίτως παιδιά, στα οποία φορτώνει και τα απαραίτητα «ενοχοποιητικά στοιχεία». Και αν αυτά πριν από χρόνια ακούγονταν σαν θεωρία συνωμοσίας σε όσους δεν έχουν έρθει σε επαφή με τέτοια γεγονότα, ευτυχώς στην εποχή του μπλογκ ο κόσμος αρχίζει να τα βλέπει.

Τίθεται λοιπόν το ερώτημα: Μέχρι πότε οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ (διότι εδώ δεν υπάρχει καμία απολύτως διαφορά) θα εκκολάπτουν αυτόν τον θεσμό, χρησιμοποιώντας τον κατά το δοκούν για να αντιμετωπίζουν κοινωνικά κινήματα; Και από εκεί άρχισαν οι διαμαρτυρίες. Μαζί όμως με τα πρόσφατα σκάνδαλα και το θέατρο της παραίτησης του υπουργού που (βεβαίως) δεν έγινε δεκτή, το ζήτημα πολιτικοποιείται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και ο κόσμος ρωτάει, και ορθώς: Με ποια μούτρα μας υπόσχεστε ότι θα αποδωθεί δικαιοσύνη, κλπ; Όσοι θεωρούν ότι η πολιτικοποίηση του θέματος είναι, δήθεν, εκλογικό ψάρεμα της αντιπολίτευσης είναι αστείοι, διότι δεν μπορούν να εξηγήσουν την μαζική οργή του κόσμου που εκδηλώνεται. Όπως και όσοι θεωρούν ότι πίσω από τους κουκουλοφόρους βρίσκεται ο ΣΥΡΙΖΑ, ή συλλήβδην όλος ο αναρχικός κόσμος, ή τα μαθητούδια που έριξαν μερικές πέτρες στους μπάτσους, και δε βλέπουν ότι οι κουκουλοφόροι παίζουν (όπως πάντα) το παιχνίδι της κυβέρνησης, με την ανοχή (στην αρχή) των σωμάτων ασφαλείας.

10 December, 2008 στις 7:06 pm
20
Από: Βασίλης Β.

Αν οι κουκουλοφόροι παίζουν το παιχνίδι της κυβέρνησης, γιατί οι συνεπείς επαναστάτες δεν τους απομονώνουν/ξεμπροστιάζουν με ανακοινώσεις/σπάνε στο ξύλο/ κλπ κλπ; Ελεος. Είναι δυνατόν να βουίζει το Indymedia ότι πρόκειται περί veritable εξέγερσης, να επιχαίρουν για τις καταστροφές, να βγαίνουν ανακοινώσεις από καταλήψεις ότι “ο αγώνας συνεχίζεται” κλπ κλπ, κι εσύ (και άλλοι) να μας ζητάτε από μόνοι μας να θεωρήσουμε ότι οι καταστροφείς είναι *κυρίως* προβοκάτορες του αγώνα;

10 December, 2008 στις 7:27 pm
21
Από: Πολυβώτης

Τα κόμματα της αριστεράς πάντα προσπαθούν να περιφρουρήσουν τις πορείες και τις διαδηλώσεις τους (ναι, και με ξύλο) και να αποφύγουν φαινόμενα βίας. Το ΚΚΕ συνήθως τα καταφέρνει διότι κατεβάζει τους οικοδόμους με καδρόνια, ο ΣΥΡΙΖΑ συνήθως αποτυγχάνει, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι τους υποθάλπτει κιόλας.

10 December, 2008 στις 9:07 pm
22
Από: maikwl

dpant,
λες: “ομοϊδεάτες, γνωστοί-άγνωστοι:
α. ανήκουν πολιτικά στην άκρα αριστερά ή στον αντιεξουπωστολένε,
β. ασκούν τυφλή βία με στόχους ιδιωτική περιουσία και πανεπιστημιακούς χώρους.”

Εεεε, μισό λεπτό… δεν υπάρχει ίχνος αμφιβολίας περί συνοχής του πλήθους και σκοπών;

Ναι όντως, ίσως τα γεγονότα δεν πρέπει να αναφέρονται στην ίδια πρόταση αλλά πρέπει να αναφέρονται στην ίδια παράγραφο ή έστω στο ίδιο κεφάλαιο με θεματική την παρακμή και αποτυχία του Ελληνικού κράτους και βασικών θεσμών του τα τελευταία 20-30 χρόνια – από την λειτουργία της αστυνομίας (με την κακή εκπαίδευση και πρόσληψη ανθρώπων που δεν πρέπει να είναι αστυνομικοί), τους κακούς νόμους μας και το έλλειμα εφαρμογής τους, μέχρι το εκπαιδευτικό μας σύστημα και την κουλτούρα μας.

10 December, 2008 στις 9:41 pm
23
Από: Βασίλης Β.

Όντως το ΚΚΕ τα καταφέρνει. Το ΚΚΕ δηλώνει κιόλας ότι προσπαθεί. Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει το αντίθετο (όλοι αδέλφια είμαστε). Αλλά έτσι κι αλλιώς δεν μίλαγα για τα κοινοβουλευτικά κόμματα, όπως ίσως είδες. Μίλαγα για καταλήψεις, συλλογικότητες, αναρχικές ομάδες κλπ. Παρά τη χαλαρότερη οργάνωση, έχουν δημόσια έκφραση, και μια συνοχή.

10 December, 2008 στις 10:36 pm
24
Από: Βασίλης Β.

Για να τελειώνουμε: Έχω μιλήσει με κόσμο από τέτοιες ομάδες. Ενα σημαντικό ποσοστό είναι φετιχιστές της βίας, και ακολουθούν τις θεωρίες του Stirner, του Malatesta, και άλλες θεωρίες που ιδεολογικοποιούν και υποστηρίζουν βίαιες ενέργειες. Μέχρι και για το Νechayev έχω ακούσει καλά λόγια… Και μιλάμε για διαβασμένους φοιτητές.

10 December, 2008 στις 11:12 pm
25
Από: dpant

Το thread έχει ανοίξει προς πολλές κατευθύνσεις (καλό είναι αυτό!) και μάλλον είναι ανέφικτο να ξανασυγκλίνει. Μια τελευταία απόπειρα, επιλεκτικά:

Μ.Ν.: αν άλλαζα στα παραπάνω το “ομοϊδεάτες” με κάτι σαν “όμοροι” ή “ομόσταυλοι”;

Πολυβώτη: το ξυράφι του Όκκαμ, οι εμπειρικές μου παρατηρήσεις ΜΑΤατζήδων από αρκετά κοντά και σε πολλές διαφορετικές περιπτώσεις τον παλιό μου καλό καιρό στο γήπεδο (Τούμπα), και το γαϊδουρινό μου πείσμα, δε μου αφήνουν περιθώρια να δεχτώ ότι η riot police του Ελληνικού κράτους είναι “μια οργάνωση με στόχο να τρομοκρατεί διαδηλωτές”.

Στο θέμα που με γαργαλάει πιο πολύ: Ποιοι είναι οι κουκουλοφόροι, αυτοί που παρασκευάζουν και εκτοξεύουν το 99% των Μολότωφ και σπάνε το 99% των καταστημάτων, αν όχι ένα πολύ συγκεκριμένο κομμάτι της “άκρας αριστεράς”; Ποιες οι ενδείξεις ότι οι κουκουλοφόροι των ημερών διαφέρουν από τους μέχρι προχτές γνωστούς αγνώστους των Εξαρχείων;

Ταχωπαίξει :=)

.-

11 December, 2008 στις 12:17 am
26
Από: andreas

Παιδιά για μένα το θέμα της Ελληνικής Αστυνομίας και της ακαταλληλότητας των Ελλήνων Αστυνομικών είναι πάρα πολύ πολύπλοκο. Στην Αμερική, οπού διαμένω τα τελευταία χρόνια, όλοι οι αστυνομικοί είναι ευγενέστατοι μέχρι να τραβήξουν όπλο. Έπειτα η τύχη σου (κυριώς η τύχη κάποιου μη λευκού) είναι έρμαιο της παρορμητικότητας του αστυνομικού που μόλις τραβήξει όπλο μπαίνει σε άλλο mode ύπαρξης. Στην Αγγλία σε εργατικές περιοχές έχουμε φαινόμενα ρατσιστικής βίας αστυνομικών σε μετανάστες. Τα σημειώνω αυτά γιατί θεωρώ οτι οι πιό πολλές χώρες αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα με την αστυνομία τους (θα έλεγα όλες, αλλά κρατάω μια πισινή γιατί δεν γνωρίζω για χώρες όπως η Σουήδια που είπε ο Βασίλης).

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε οτι αυτοί οι άνθρωποι χειραφετούνται για να είναι βίαιοι. Και αυτή η χειραφέτιση αποκτά μόρφη υπο-κουλτούρας που ταυτόχρονα δημιούργει και δημιουργείται από την εκάστοτε κοινωνία. Το αν η βία της αστυνομίας ειναι ρατσιστική ή πολιτική απλώς εκφράζει γενικότερες κοινωνικές προκαταλήψεις. Εμείς πρέπει να εστιάσουμε στο γεγονός οτι ζητάμε από ανθρώπους να εναλλάσουν και να ελέχγουν την προσωπικότητα τους μεταξύ βίαιου και μη βίαιου ισορροπόντας πάνω στην εξουσία που τους δίνει η θέση τους χωρίς να αναρωροτιόμαστε έαν αυτό είναι εφικτό. Τους ζητάμε βασικά να είναι υπερανθρωποι (κάτι σαν Shaolin μοναχούς) και κρυβούμε την απαιτησή μας πίσω από απλουστευμένες γενικεύσεις περί ευθύνης των αστυνομικών να μας προστατεύουν από τους κακούς (εκεί ας χρησιμοποίουν και το όπλο) χώρις να καταλαβαίνουμε οτι για έναν αστυνομικό “ο κακός” είναι πολλές φορές υπόθεση στιγμιαίας κρίσης. Και όταν σκεφτεσαι βία και εξουσία πρώι, μεσημέρι, βράδυ, πολλές φόρες αυτή η κρίση θα είναι πέρα για πέρα λανθασμένη.

Μιλάω για τρυπάκι όπως καταλαβαίνετε. Όποιος νομίζει οτι αυτός/αυτή θα τα πήγαινε καλύτερα ας το πεί.

Συγκεκριμένα στην Ελλάδα η υποκουλτούρα της Ελληνικής Αστυνομίας έχει διαμορφωθεί πάνω στην ιδέα του “δείξε τους ποιός είσαι ειδάλως θα σε γαμήσουν”. Μιλάω σοβαρότατα. Αυτή η ιδέα έχει γίνει το welcoming card για κάθε νέο αστυνομικό. Μπόρει, σ’ έμας τους απέξω, να μας φάινεται αστεία αλλά για πολλούς αστυνομικούς, ιδιαίτερα ΜΑΤ και ασφάλεια, δεσμοφύλακες είναιι απόλυτη λογική άρχη. Πάνω σε αυτή την λογική ενθαρρύνονται και αντιδρούν και εισπνέουν το 100% μια δόσης δύναμης και εξουσίας.

Όπως κάνουν και εκείνοι που περιμένουν πως και πως τον θάνατο του Αλέξη και του κάθε Αλέξη για να μας πουν “σας τα λέγαμε” και να ξεχυθούν σπάζοντας (ενίοτε κλέβοντας) κρυμμένοι πίσω από την ιδεολογία του αγώνα. Αυτή την φόρα όμως δεν ήτανε μόνοι. Στην Ελλάδα τα θύματα της ασυδόσιας των αστυνομικών ήτανε πάντα έφηβοι 14-18 (οι μετανάστες ως θύματα ήρθαν αργότερα). Αλλά δεν γίνονταν όλοι σπαζοβιτρινάδες παρόλο που όπως βλέπουμε τώρα μερικά πράγματα δεν ξεχνιούνται. Βγήκανε όλοι στους δρόμους και αντιδράσανε και αυτοί με εκείνο τον τρόπο που δείχνει στους αστυνομικούς πόσο πολύ τους μισούνε.

Τέλος, (για όποιον τα κατάφερε μέχρις εδώ ευχαριστώ!) κάθε συζήτηση περί κυβερηιτικής είναι ανούσια. Οι πολιτικοί έχουνε κάνει οτι τους μάθαμε να κάνουν, να κρύβονται, και καμία κυβέρνηση δεν θα ήτανε προετοιμασμένοι για οτι έγινε.

11 December, 2008 στις 1:00 am
27
Από: Αργύρης

Δημήτρη: Δε θα σου στείλω flame, απλά θα σε στείλω [http://www.youtube.com/watch?v=GW2niBGgoB8 εδώ]. Νομίζω ότι φαίνεται ξεκάθαρα στο βίντεο ότι πρόκειται περί δολοφονίας.

11 December, 2008 στις 3:00 am
28
Από: Αργύρης

Ουπς λάθος. Πώς βάζεις link; Όπως καταλάβατε είμαι καινούριος…

11 December, 2008 στις 3:01 am
29
Από: Θέμης

Για να μην είναι μόνο ο dpant προβοκάτορας: ρε συ Αργύρη, που φαίνεται η δολοφονία στο video; Εγώ ούτε όπλο βλέπω, ούτε θύμα. Είμαι βέβαια μύωψ.

Από την άλλη, αν οι δύο σκιές είναι όντως οι ειδίκοι φρουροί, αποδεικνύεται για άλλη μια φορά η φαντασία του Κούγια. Κι αν ακόμα είναι αθώοι οι πελάτες τους, πως είναι δυνατόν να αναφέρεται σε θάνατο με τον όρο “παρεξήγηση” και να υποστηρίζει ότι πυροβολήσαν ενώ έτρεχαν; Υποθέτω ότι όλα αυτά θα τα κρίνει το δικαστήριο μετά από κάποια χρόνια.

Λίγο καθυστερημένο προς yorgos, dpant: τι σημασία έχει σε ποιο χώρο ανήκε ο Αλέξανδρος; Αλλάζουν τα δικαιώματα του πολίτη;

11 December, 2008 στις 4:19 am
30
Από: Πολυβώτης

dpant: Άλλοι γνωρίσαμε τα ΜΑΤ στις διαδηλώσεις, και άλλοι στην Τούμπα. Άλλο ρόλο βαράνε εδώ, άλλον εκεί. «Ποιοι είναι οι κουκουλοφόροι;» Νεαρά παιδιά είναι στην πλειοψηφία τους, που αυτοτοποθετούνται στον αναρχικό χώρο (οι ίδιοι δε θα έλεγαν «αριστερά»). Ούτε γνωστοί είναι ούτε τίποτα. Ανήκουν όμως σε ομάδες των οποίων πολλές φορές ηγούνται κάτι πενηντάρηδες της κακιάς ώρας. Που τους ξέρει και η κουτσή Μαρία, αλλά τη βγάζουν άνετα ελεύθεροι κι ωραίοι. Την ίδια στιγμή που η αστυνομία μαζεύει αθώους στην πλατεία και τους φορτώνει με μπουκάλια και πέτρες. Αυτή είναι η μία πτυχή του ομφάλιου λώρου. Η άλλη: Δε θα ξεχάσω πώς στη διαδήλωση κατά του Κλίντον, με δέκα χιλιάδες κόσμο στο δρόμο, τα ΜΑΤ έριχναν δακρυγόνα στους γέρους που βρίσκονταν στην κεφαλή (Σταδίου @ Σύνταγμα) και στη συνέχεια πήραν στο κυνήγι όποιον έβρισκαν μπροστά τους, ενώ την ίδια ώρα τριάντα κουκουλοφόροι τα έσπαγαν κανονικά στην κορυφή της Πανεπιστημίου ανενόχλητοι. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Συζητάμε όμως τα λάθος ερωτήματα. Τα βασικά, κατά τη γνώμη μου, είναι πώς θα ξεπεράσουμε αυτή τη λουμπενοποίηση (με την ιδεολογική τουλάχιστον έννοια) της νεολαίας, αλλά και την κατάντια μιας κυβέρνησης σαν του Καραμανλή. Το δεύτερο μπορεί να σας φαίνεται εύκολο (ψηφίζουμε ΓΠ και αποκτούμε ξανά μια πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή της διαφθοράς και του κράτους των ημετέρων), αλλά το πρώτο απαιτεί μια φοβερή πολιτική στροφή που, δυστυχώς, για μια ακόμα φορά, δε θα κάνουμε.

11 December, 2008 στις 6:43 am
31
Από: Αργύρης

Θέμη: Κοίτα, προφανώς όποιος παίρνει βίντεο κοιτάει προς τους μπάτσους. Αυτοί περπατάνε προς τα παιδιά και ξαφνικά ακούγονται πυροβολισμοί και ο Αλέξης είναι νεκρός. Πες με αφελή αλλά για μένα αυτό είναι αρκετό…

11 December, 2008 στις 9:22 am
32
Από: Βασίλης Β.

Για σένα μάλλον ήταν αρκετό και πριν το βίντεο, και ίσως και πριν τον πυροβολισμό. Η’ όχι;

11 December, 2008 στις 9:44 am
33
Από: dpant

Πολυβώτη, σου θυμίζω ότι η πιο γλυκιά καραμέλα των ελληνικών γηπέδων είναι “η αστυνομία επιτέθηκε απρόκλητα σε απλούς φιλάθλους, αφήνοντας τους χούλιγκαν ανενόχλητους να καταστρέφουν ό,τι έβρισκαν μπροστά τους”.

Επίσης σημειώνω την κωμικοτραγική ομοιότητα κάποιων πολιτικών δηλώσεων των ημερών με δηλώσεις διοικήσεων ΠΑΕ που υμνούν τον παλμό του λαού αλλά πάντα πάντα πάντα φορτώνουν τις ευθύνες για εκείνο το μέρος του λαού που παρεκτρέπεται αποκλειστικά στην αστυνομία, καμιά φορά και σε προβοκάτορες.

Και τέλος, αυτοί οι “αθώοι” που μαζεύει η αστυνομία στην πλατεία ποτέ των ποτών δε τυχαίνει να συμπίπτουν με τα “νεαρά παιδιά”-κουκουλοφόρους που “αυτοτοποθετούνται στον αναρχικό χώρο”;

Τα συμπεράσματα είναι δικά σας και δικά μας.

11 December, 2008 στις 11:40 am
34
Από: Πολυβώτης

Δεν κατάλαβα dpant, αν πάει δηλαδή η αστυνομία και μαζέψει όσους πίνουν τον καφέ τους στο καφενείο του Σκυφτούλη μετά την πορεία, είναι δικαιολογημένη επειδή αυτοί «ανήκουν στον αναρχικό χώρο»; Θα τρελαθούμε τελείως; Όσο για τις δηλώσεις των ΠΑΕ, μου είναι αδιάφορες, εγώ ξέρω αυτά που γίνονται στους δρόμους και σου έφερα και συγκεκριμένο παράδειγμα παραπάνω.

11 December, 2008 στις 5:04 pm
35
Από: MadNihilist

dpant, διακρίνω χαμηλή ανεκτικότητα στα counterculture ή μου φαίνεται;

Φοβάμαι πως θα πρέπει σιγά σιγά να μάθουμε στην Ελλάδα να μην βλέπουμε τα counterculture ως απειλές για την καταπληκτικά φιλήσυχη και ισορροπημένη κουλτούρα μας (ποια κουλτούρα αλήθεια; των μπουζουκόβιων, των προκλητικών SUVήδων που καβαλάν τα πεζοδρόμια του Κολωνακίου ή των παιδιών που κατεβαίνουν στη Σκουφά μεταμεσονύχτια στολισμένα σαν Χριστουγεννιάτικα δέντρα χωρίς να καταλαβαίνουν πού είναι και για ποιο λόγο;).

Στον υπόλοιπο κόσμο το έχουν μάθει (και η κοινωνίες και οι αστυνομίες) και δεν θεωρούν ούτε τους μετανάστες, ούτε τους εναλλακτικούς ή τους αναρχικούς ούτε τους κάθε είδους διαφορετικούς, ένοχους μέχρις αποδείξεως του εναντίου. Αλλοίμονο αν οι μπάτσοι στο Λονδίνο έτρεμαν από το φόβο ή τραβούσαν όπλο κάθε φορά που έπεφταν σε κάποιον περίεργο ή ενοχλητικό στο Νότιο Λονδίνο πχ, όπου υπάρχουν περιοχές, believe me, που μπροστά τους τα Εξάρχεια μοιάζουν Ελβετία. Ένα incident εκτροπής από τα procedures υπήρξε (σε μια μητρόπολη 10 εκ.!) – ο πυροβολισμός του Βραζιλιάνου το 2005 — και βούηξε ο κόσμος.

Bref, όσο υπάρχουν προκαταλήψεις και δεν γίνεται διάλογος θα υπάρχουν και σπασίματα. Εκτός κι αν μας προκύψει κανένας δικτάτορας Σιγκαπουριανού τύπου που δεν θα επιτρέπει ούτε το μάσημα τσιχλόφουσκας.

11 December, 2008 στις 6:48 pm
36
Από: Βασίλης Β.

Μπα, για χαμηλή ανεκτικότητα στα σπασίματα μου μοιάζει.

11 December, 2008 στις 7:37 pm
37
Από: dpant

M.N.: Με ξεσκέπασες, γεννήθηκα πλούσιος, πετυχημένος και ωραίος :=) Χαμηλή ανεκτικότητα στα διπλά σταθμά, κουκουλοφόρος όταν τα σπάει παιδί όταν τον δέρνουν

Πολυβώτη, φοβάμαι ότι έχω αρχίσει να σου θίγω τα ιερά και τα όσια, αλλά, γιατί, τι είναι του Σκυφτούλη, άσυλο κι αυτό; Βεβαίως και θα είναι δικαιολογημένη, αν στη διάρκεια της υποθετικής πορείας που αναφέρεις εκδηλώθηκαν εγκληματικές πράξεις και υπάρχουν υπόνοιες ότι εκεί μέσα βρίσκονται οι δράστες.

Όπως ακριβώς θα ήταν δικαιολογημένη η έφοδος στο καφενείο του Ορθιούλη μετά από μαχαίρωμα πρόσφυγα από χρυσαυγίτες, και όπως ήταν δικαιολογημένη η έφοδος στις λέσχες των χουλιγκάνων μετά τη δολοφονία του Φιλόπουλου.

11 December, 2008 στις 8:37 pm
38
Από: maikwl

dpant, γιατί να τον δέρνουν; το ‘συλλάβουν’ δεν φτάνει; Δηλαδή αν τα σταθμά δεν άλλαζαν, θα δικαιολογούσαμε το ξύλο;
ελπίζω να υπάρχουν τα ίδια επίπεδα (μη) ανεκτικότητας και στα “μεμωνομένα” περιστατικά… αχχ, πάλι για ζυγαριές θα μιλάμε…
http://arxediamedia.blogspot.com/2008/12/blog-post_6464.html

(ΥΓ. Είμαι λίγο συναισθηματικός αυτές τις μέρες, μην με πάρεις και πολύ στα σοβαρά)

11 December, 2008 στις 8:49 pm
39
Από: dpant

maikwl, εμένα το “συλλάβουν” μου φτάνει, και θεωρώ εγκληματικό το ξύλο σε κάποιον που του έχουν περαστεί ήδη χειροπέδες.

11 December, 2008 στις 9:29 pm
40
Από: Αργύρης

Βασίλη: Σίγουρα, δε γουστάρω τους μπάτσους. Αλλά αυτό δεν έχει καμμία σημασία. Σημασία έχει ότι το παιδάκι το σκοτώσανε εν ψυχρώ και για αυτό δεν χωράει αμφισβήτηση.

12 December, 2008 στις 1:41 am
41
Από: MadNihilist

dpant: Ωραίος λένε οι φήμες, αλλά μένει να το δούμε ιδίοις όμμασι (και είναι αυστηρά τα άτιμα! =)

12 December, 2008 στις 2:28 am
42
Από: Βασίλης Β.

“Σημασία έχει ότι το παιδάκι το σκοτώσανε εν ψυχρώ και για αυτό δεν χωράει αμφισβήτηση.”

Καλά που μας το διευκρίνησες. Τι να χάνουμε χρόνο με δίκες και στοιχεία…

12 December, 2008 στις 3:18 pm
43
Από: Βασίλης Β.

Και, είναι γελοίο να αποκαλείς ένα 16 χρονο παιδάκι. Αν είναι παιδάκια οι 16χρονοι, προφανώς ΔΕΝ έχουν δικαίωμα (π.χ.) να διαδηλώνουν, στα παιδάκια δεν αναγνωρίζουμε τέτοια δικαιώματα.

12 December, 2008 στις 3:22 pm
44
Από: Argyris

“στα παιδάκια δεν αναγνωρίζουμε τέτοια δικαιώματα”

Sta paidakia SOU anagnwrise o,ti thes (ta kakomoira). O nomos den nomizw oti apagorevei sta paidakia na vgoun na diadilwsoun.

Oso gia to an enas 16hronos einai paidaki i ohi, nomizw oti exartatai apo ton 16hrono.

Telos, de nomizw oti kanoume dialogo. Esy les ta dika sou, egw lew ta dika mou kai kanenas mas den ehei orexi na akousei. Opote apo mena ftanei.

13 December, 2008 στις 3:44 am

Σχολιάστε